25‌ پروژه آبخیزداری در خراسان جنوبی در دست اجرا است

25 پروژه آبخیزداری با اعتبار 15 میلیارد و 760 میلیون تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در این استان در دست اجرا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی در دیدار با فرماندار قاینات گفت : این پروژه ها در قالب چهار طرح آبخیزداری بزرگ در 11 شهرستان استان اجرا شد.


وی کنترل سیلاب ها و روان آب ها، بهبود کمی و کیفی منابع آب زیرزمینی، احیای مراتع و کاهش خسارت خشکسالی و جلوگیری از فرسایش های بادی را از اهداف اجرای این طرح ها ذکر کرد.


نصرآبادی گفت: سالانه به طور میانگین 700 میلیون مترمکعب روان آب در استان هدر می رود که با توجه به استمرار خشکسالی و بروز شرایط بحرانی تلاش ما این است که با اجرای طرح های آبخیزداری نهایت استفاده را از این روان آب ها داشته باشیم.


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی ادامه داد: وسعت حوزه های آبخیز خراسان جنوبی هفت میلیون و 500 هزار هکتار است.


کریمی فرماندار قاینات هم در این دیدار با بیان اینکه اجرای طرح های آبخیزداری در بالادست قنوات نقش موثری در احیای قنوات دارد گفت: احیای قنوات حل سه مشکل اساسی از جمله تامین آب شرب روستاییان، دام و ماندگاری را در روستاها به دنبال دارد.


وی افزود: اجرای طرح های آبخیزداری باعث کنترل سیلاب حاصل از بارندگی و تغذیه چاه های کشاورزی روستاها نیز می شود.

کریمی بیان کرد: با توجه به تغییر اقلیم، کاهش بارندگی سالیانه و فقر منابع آبی اگر برنامه ای در خصوص تقویت منابع آب زیرزمینی نداشته باشیم به طور قطع در آینده با مشکل مواجه خواهیم شد.

انتهای پیام /ک

برچسب ها: آبخیزداری ، سیلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار