قرار گرفتن ماهواره ناوبری چین در مدار زمین

سازمان فضایی چین روز شنبه یک فروند موشک کوآیژو - یک آی حامل یک دستگاه ماهواره‌ی آزمایشی ناوبری را در دومین ماموریت بازرگانی خود به فضا پرتاب کرد.

قرار گرفتن ماهواره ناوبری چین در مدار زمینبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از تلویزیون سی سی تی وی، سازمان فضایی چین روز شنبه یک فروند موشک کوآیژو - یک آی [Kuaizhou-۱A (KZ-۱A]حامل یک دستگاه ماهواره‌ی آزمایشی ناوبری را در دومین ماموریت بازرگانی خود به فضا پرتاب کرد.

این موشک حامل ماهواره‌ی سنتی اسپیس-یک (CentiSpace-۱) بود که روز شنبه ساعت ۱۲ و ۱۳ دقیقه به وقت واشنگتن از مرکز پرتاب ماهواره جیکوآن در شمال غرب چین به فضا پرتاب شده است.

موشک KZ-۱A گونه‌ای از ماهواره بر دارای سوخت جامد و ارزان قیمت است که قابلیت اتکا بالایی دارد و در زمان کوتاهی آماده‌ی پرتاب می‌شود. این موشک برای پرتاب ماهواره‌هایی با وزن کمتر از ۳۰۰ کیلوگرم طراحی شده است. موشک KZ-۱A در نخستین ماموریت بازرگانی خود در روز نهم ژانویه‌ی سال ۲۰۱۷، سه ماهواره را به فضا فرستاد. CentiSpace-۱ نخستین ماهواره‌ی آزمایشی است که ویژه‌ی تقویت سیستم ناوبری در مدار پایین ساخته شده است.

موفقیت در این ماموریت نشان از توانایی شرکت چینی در ارائه‌ی خدمات پرتاب انعطاف پذیر، پرشتاب، مناسب و مقرون به صرفه برای مشتریان داخلی و خارجی دارد.

انتهای پیام/

چین ماهواره ناوبری به فضا پرتاب کرد

برچسب ها: چین ، آسیا ، اخبار علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار