کمیته اطلاعاتی سنا متن ۵۳ مصاحبه با مقامات دولت ترامپ را منتشر می‌کند

کمیته اطلاعاتی سنا قرار است متن مصاحبه‌های مربوط به تحقیقات دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا را منتشر کند.

کمیته اطلاعاتی سنا متن ۵۳ مصاحبه با مقامات دولت ترامپ را منتشر می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، کمیته اطلاعاتی سنا روز گذشته (جمعه) برای انتشار متن مصاحبه ها و بازجویی های مربوط به تحقیقات دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا یک رأی‌گیری برگزار کرد. 

در نتیجه این رأی‌گیری قرار شد کمیته اطلاعاتی سنا متن 53 مصاحبه خود با مقامات دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره روسیه را منتشر کند. اما این نسخه ها باید در ابتدا برای اداره اطلاعات ملی آمریکا ارسال شوند تا اطلاعات طبقه‌بندی شده موجود در آنها پیش از انتشار حذف شوند.

این درحالی است که «آدام شیف»، نماینده ارشد دموکرات کمیته اطلاعاتی سنا در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: جمهوری خواهان حامی ترامپ با انتشار تعدادی از مهم ترین مصاحبه ها از جمله مصاحبه با «جیمز کومی»، رئیس سابق اف بی آی و «مایک راجرز»، مدیر سابق آژانس امنیت ملی آمریکا مخالفت کردند.

وی در این خصوص گفت: آنها (جمهوری خواهان) هیچ علاقه‌ای به انتشار جزئیاتی که منجر به تخریب وجهه رئیس جمهور شود، نداشتند. اما دموکرات‌ها خواهان انتشار متن همه مصاحبه ها شدند.

انتشار این متون باعث می شود مردم به هزاران صفحه از مصاحبه ها با افراد مختلف دولت دونالد ترامپ از جمله «دونالد ترامپ جونیور»، پسر ترامپ، «جرد کوشنر»، مشاور و داماد ترامپ، «جف سشنز»، دادستان کل آمریکا و «استیو بنن»، استراتژیست سابق کاخ سفید دسترسی پیدا کنند.

همچنین متن گفتگوها درباره نشست ماه ژوئن سال 2016 مقامات دولت ترامپ در برج ترامپ با مقامات روس هم قرار است، منتشر شود. جرد کوشنر و دونالد ترامپ جونیور در سال 2016 در نشستی با یک وکیل روس در برج ترامپ شرکت کرده بودند. این وکیل به آنها وعده ارائه اطلاعاتی را داده بود که وجهه هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات آمریکا را خراب کند. در این میان متن مصاحبه ها با مقامات دولت باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا هم وجود دارد.

دونالد ترامپ تاکنون بارها اعلام کرده است روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مداخله نکرده است. مسکو هم تاکنون بارها ادعای دخالت در این انتخابات را تکذیب کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار