جذب پنج میلیارد تومان قیر رایگان برای مدارس یزد

مدیرکل نوسازی مدارس استان یزد از جذب پنج میلیارد تومان حواله قیر رایگان برای مدارس یزد خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ عارفی مدیرکل نوسازی مدارس استان یزد در دیدار مدیران آموزش و پرورش با آیت‌الله ناصری نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار داشت: برای اولین بار در استان یزد در حدود پنج میلیارد تومان حواله قیر رایگان برای مدارس استان جذب شد.

عارفی ادامه داد: این موضوع سبب زیرسازی و آسفالت مدارسدر حدود ۱۳۵ هزار متر مربع  و همچنین ۱۱۰ هزار متر مربع ایزوگام سقف مدارس بوده که نقش مهمی در بهبود شرایط خدماتی مدارس استان داشته است.

وی افزود: همزمان با سال تحصیلی جدید ۴۴ پروژه در قالب ۳۳ پروژه آموزشی شامل ۲۳۵ کلاس درس، ۴ سالن ورزشی و هفت مجموعه کمک آموزشی شامل مرکز مشاوره و کانون به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان یزد اعتبار اجرای این پروژه‌ها را ۹۰ میلیارد تومان دانست و خاطرنشان کرد: امسال تعداد کلاس‌هایی که تحویل آموزش و پرورش شد نسبت به سال گذشته حدود دو و نیم برابر شد.

عارفی تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته در یک سال و نیم اخیر، حدود ۱۴۵ پروژه داشتیم که نیمه تمام در سطح استان یزد رها شده بودند و بعضی از آن‌ها عمری نزدیک به هفت تا ۱۰ ساله داشتند که آن ها را احصا کردیم و تکمیل پروژه‌های با پیشرفت بالای ۵۰ درصد را در دستور کار قرار دادیم.

وی اعتبار عمرانی این اداره در سال ۹۴ را در حدود ۲۲ میلیارد تومان دانست و خاطرنشان کرد: این میزان در سال ۹۵ با پیگیری‌های صورت گرفته به حدود ۴۵ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و در سال ۹۶ هم به ۶۷ میلیارد تومان رسید که با افزایش ۲۰۰ درصدی روبرو شد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان یزد از افزایش هشت برابری تخصیص اعتبارات این اداره کل خبر داد و افزود: امسال بیش از ۱۰ هزار متر مربع فرش نمازخانه خریداری و در نمازخانه‌های استان توزیع شد و سعی مان این است که بتوانیم زمینه‌ای فراهم کنیم تا نمازخانه‌ای در مدارس استان از لحاظ فرش مشکلی نداشته باشد.

عارفی در پایان گفت: امسال بیش از ۵۰ هزار رادیاتور از سازمان خریداری و با جمع آوری رادیاتور‌های فرسوده، موارد خریداری شده در مدارس استان توزیع و جایگزین شد.

انتهای پیام/ غ

پنج میلیارد تومان حواله قیر رایگان برای مدارس یزد جذب شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار