تشخیص ویژگی‌های شخصیتی از روی دست خط

رفتارشناسان معتقدند که ویژگی‌های شخصیتی افراد را می‌توان از نوع دست خط آن‌ها تشخیص داد.

تشخیص ویژگی‌های شخصیتی از روی دست خط+عکسبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تشخیص ویژگی‌های شخصیتی افراد از روی رفتارها و نحوه عملکردی که در مسائل مختلف از خود بروز می‌دهند امکان پذیر است و البته تخصص و تبحر روانشناسان و رفتار شناسان نشانه‌های دقیق تری از  این ویژگی ها شناسایی و بیان می‌کند.

برخی از رفتار شناسان بر این عقیده هستند که ویژگی‌های شخصیتی افراد را می‌توان از نوع دست خط شان تشخیص داد و از این راه به نکات ریزی در مورد خصوصیت‌های فردی آن‌ها پی برد.

بر اساس مطالعه‎ای که توسط رفتارشناسان مطرح دنیا در بریتانیا صورت گرفته، نوع  و اندازه دست خط افراد حاوی اطلاعات مهم شخصیتی از ویژگی‌های فردی آن‎ها است.

طی تحقیقات و مطالعات انجام شده رفتارشناسان بریتانیایی مشخص شد که اشخاص درونگرا، خجالتی، باریک بین و درس خوان معمولا دست خط ریزتری نسبت به دیگران داشته و به هنگام نوشتن مطالب قسمت پایین خودکار را در دست می‌گیرند.

بر اساس این تحقیق افرادی که بیشتر در جامعه با مردم در تعامل هستند دست خط بزرگ و درشت نویسی دارند و این مسئله نشانه برونگرایی و اهمیت توجه دیگران به آن‌ها بوده و البته چنین افرادی از قدرت تمرکز بیشتری در سایر مسائل نسبت به دیگران برخوردار هستند.

تشخیص ویژگی‌های شخصیتی از روی دست خط+عکس

پژوهشگران این تحقیق همچنین به این نتیجه رسیدند که افرادی که با مسائل به شکلی جدی برخورد می‌کنند، در هنگام نوشتن مطالب بیشتر بر روی خودکار خود فشار می‌دهند و در آن طرف ماجرا افرادی که دارای حساسیت‌های رفتاری هستند، کمتر روی خودکار فشار وارد می‌آورند. تشخیص هزاران ویژگی شخصیتی در افراد مختلف از طریق دست خط آن‌ها قابل تشخیص است و خود شما هم با کمی مطالعه در حوزه تحقیقات انجام شده توسط پژوهشگران می‌توانید تا حدودی به چنین تشخیصی دست پیدا کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.