حق شناس مطرح کرد؛

کاهش 350 میلیاردی بودجه معاونت فرهنگی در سایر بخش‌های حوزه‌های فرهنگی اثرگذار بود

کاظمی / کاهش 350 میلیاردی بودجه معاونت فرهنگی در سایر بخش‌های حوزه‌های فرهنگی اثر گذار بودعضو شورای شهر تهران با اشاره به حواشی برگزاری نمایشگاه عطر سیب گفت: کاهش 350 میلیاردی بودجه معاونت فرهنگی در سایر بخش‌های حوزه‌های فرهنگی نیز اثرگذار بود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدجواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران صبح امروز به همراه سایر اعضای کمیسیون با برگزاری نشست خبری در انجمن مفاخر ملی ایران به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی در ابتدای این نشست با اشاره به اینکه در انتخابات شورای شهر پنجم تمام افراد یک لیست انتخاباتی، موفق به ورود به شورا شدند، گفت: مردم در فضای سیاسی حاکم این پیام را دادند که از مدیریت گذشته فاصله گرفتند.

حق شناس با بیان اینکه خیلی از چهره‌هایی که در راهیابی به شورا موفق نشدند، عملکرد خوبی هم داشتند، تصریح کرد: این وضعیت نشان می‌دهد که جامعه ترجیح می‌دهد به جای اشخاص به سوی گروه‌های سیاسی برود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه در این کمیسیون شاهد تغییر رویه بودیم، بیان کرد: بودجه فرهنگی کاهش قابل توجهی پیدا کرد و به خاطر این کاهش بودجه چشمگیر سعی کردیم 2.5 درصد از بودجه سایر معاونت‌ها را به این بخش آورده تا این کاهش را جبران کنیم.

وی با بیان اینکه توجه به پایداری فرهنگی از اهم  محورهای کمیسیون بوده است، خاطر نشان کرد: برای اولین بار شاهد برگزاری نوروزخوانی در سطح شهر بودیم و همچنین خانواده‌ها توانستند به همراه هم در استادیوم، فوتبال تماشا کنند.

حق شناس با اشاره به اینکه حضور اعضای کمیسیون در حفظ آثار تاریخی از اقدامات این کمیسیون بوده است، گفت: کمیته‌های ورزشی، دینی و اجتماعی در حوزه‌های خود پیگیر امورات بوده‌اند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به حواشی برگزاری نمایشگاه عطر سیب گفت: در گذشته نمایشگاه با سابقه 15 ساله برگزار می‌شده است که اولین بار در دوره شهرداری آقای احمدی نژاد شروع شد و بعدها هم ادامه یافت.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های 94، 95 و 96 هر سال 7 میلیارد تومان برای این نمایشگاه هزینه تعریف شده بود، افزود: در سال قبل این پول کمتر از 2.5 میلیارد دلار بود که در  سه سال قبل افزایش داشته است.

حق شناس با بیان اینکه عمده هزینه‌ها در این سال‌ها تبدیل بودجه به بن بوده است، تصریح کرد: امسال شاهد کاهش 350 میلیاردی معاونت فرهنگی بودیم و وقتی که این رقم تصویب شد، روی سایر بخش ها هم تأثیر گذاشت.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در گذشته شاهد هزینه‌هایی برای مراسم اربعین بودیم که جایی برای بودجه نداشت. امسال برای اولین بار عنوان اربعین هم اضافه شد و عنوان عطر سیب هم روشن نبود مربوط به چه حوزه‌ای است و آن را به عنوان تکریم آیین‌های آشنایی مصوب کردیم و نظر شهردار و کمیسیون هم به نمایشگاه عطر سیب بود.

در حال تکمیل...

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار