موافقت رئیس جمهور با آزادسازی خودروهای دپو شده در گمرک/ خودروهای خارجی جدید قیمت بازار را تعدیل خواهند کرد

مرشد ملک گفت:با موافقت رئیس جمهور با ترخیص خودروهای دپو شده در گمرک،می توان شاهد کاهش قیمت آن در بازار بود.

موافقت رئیس جمهور با آزادسازی خودروهای دپو شده در گمرک/ خودروهای خارجی جدید قیمت بازار را تعدیل خواهند کردبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛کوروش مرشد ملک رئیس انجمن واردکنندگان خودرو از موافقت رئیس جمهور نسبت به آزادسازی خودرو‌های معطل مانده در گمرک خبر داد و اظهار کرد: ترخیص این خودرو‌ها کاهش قیمت مقطعی را در بازار خودرو به همراه دارد.

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو گفت: خوشبختانه از سوی هیات دولت اخبار خوبی به گوش فعالان خودرویی رسیده و رئیس جمهور نیز موافقتش را مبنی بر آزادسازی خودرو‌های معطل مانده در گمرک اعلام کرده است.

کوروش مرشدسلوک افزود: طی ماه‌های اخیر خودرو‌های وارداتی به دلیل تصمیمات یک شبه در گمرکات کشور دپو شد و همین موضوع در بازار خودرو افزایش یک باره قیمت‌ها را به همراه داشت.

وی افزود: امیدواریم دولت نسبت به خودرو‌هایی که به سفارش ایران تولید و در انبار کشور‌های حاشیه خلیج فارس دپو شده است نظر مساعدی داشته باشد تا هر چه زودتر این خودرو‌ها هم ترخیص شود.

مرشد سلوک در پاسخ به این پرسش که ترخیص خودرو‌های وارداتی چه واکنشی را در بازار ثانویه به همراه خواهد داشت؟ تصریح کرد: چنانچه به همراه واردات خودرو‌های دپو شده در گمرک سامانه ثبت سفارش نیز باز شود شاهد کاهش بحران‌ها خواهیم بود.

این فعال خودرویی با اشاره به آیین نامه واردات خودرو بیان کرد: دولت تاکنون بازه زمانی مشخصی را برای بازگشایی سامانه ثبت سفارش خودرو اعلام نکرده و این درحالی است که سازوکار آیین‌نامه ترخیص خودرو‌های وارداتی هفته آینده مشخص خواهد شد.

وی  اظهار کرد: به محض اینکه خودرو‌های جدید از گمرکات ترخیص شوند افرادی که خودرو‌های خود را از سال گذشته تاکنون پیش خرید کرده بودند سریعا به دستشان خواهد رسید.

مرشد ملک در پایان گفت: نمی‌توان گفت که با آزادسازی خودرو‌های معطل مانده از گمرکات ایران قیمت‌ها به طور چشمگیری کاهش می‌یابد، اما این افت قیمت خودرو در هفته‌های آتی مقطعی است. انتظار می‌رود دولت در زمینه ثبات نرخ خودرو موضع روشنی را اتخاذ کند.

انتهای پیام/

سازوکار آیین‌نامه ترخیص خودرو‌های وارداتی هفته آینده اعلام می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بنده بدبخت دربدر
۱۵:۳۰ ۲۲ شهريور ۱۳۹۷
قیمت پراید 20،میلیونی کردین 40میلیون بعد 5میلیون ازش کم می‌کنید میگید اومده پایین اگه قیمت پراید آوردید زیر 20میلیون درسته به غیر از این دیگه ما غیر از خدا به چشم مون هم اعتماد نداریم والله به پیر به پیغمبر به امام پکیدیم زیر این فشار گرونی تا کی تا کجا خدایاااااااا تو شاهد این روزا هستی فقط تو میدونی با چه بدبختی داریم روزمان به شب می‌کنیم پس همین جانمون هم بگیر که به خودت قسم دیگه به مرگ راضی هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۲۲ شهريور ۱۳۹۷
اونایی که خودرو دارن میتونن گرون بفروشن و یه خودروی دیگه بخرن ولی من مهندس ایرانی که یه ساله دارم پول پس انداز میکنم تا بتونم یه پراید بخرم چیکار کنم . تازه پولم رسیده بود به پراید که قیمتش الان شده 40 تومن .آخه کجای عدالت اسلام نوشته که در یک کشور علوی این پول حلاله؟!حالا من که مهندسم نمیتونم بخرم بیچاره اونایی که کارگرن یا بیکارن چیکار کنن!؟یکی بیاد جواب بده ...30 ساله داریم با تحریم ها کنار میاییم که اوضاع بهتر بشه ولی هر روز داره بدتر میشه .لطفا نگین که بر اساس آمار فلان پیشرفت کردیم...برید بین مردم و با 1000 نفر مصاحبه کنید و حذف آمار رو پخش کنید اونوقت میفهمین که هیچ کاری نکردین که هیچ اوضاع رو بدتر هم کردین . به امام حسین قسم دیگه افسردگی گرفتیم هیچ امید و جای برنامه ریزی به آینده نذاشتین برامون.
Iran (Islamic Republic of)
m
۰۹:۱۵ ۲۱ شهريور ۱۳۹۷
خودرو لوکس میلیاردی قیمت متعادل میشه معلومه که به نفع سرمایه دار ها قدم برمیدارید
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۸:۲۸ ۲۱ شهريور ۱۳۹۷
چطوری خودرو 400 میلیونی قیمت پراید رو میاره پایین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۲۱ شهريور ۱۳۹۷
خودرویی که پنچ میلیون هم نمی ارزه شده چهل و پنچ تومن خودروی خارجی با کیفیت وارد بشه تولید کننده داخلی خودشو جمع و جور میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۲۰ شهريور ۱۳۹۷
مگه داریم مگه میشه !!!!
آخرین اخبار