وزیر کشور در همایش تشکل‌های اقتصادی:

برخی دوستان در بحث ارز کم‌کاری کردند/ ایران با توجه به ظرفیت‌های موجود جایگاه اقتصادی مناسبی ندارد

برخی دوستان در بحث ارز کم‌کاری کردند/ ایران با توجه به ظرفیت های موجود جایگاه اقتصاد مناسبی نداردرحمانی فضلی گفت: ایران با توجه ظرفیت های موجود جایگاه اقتصادی مناسبی ندارد که محوریت این کار بر عهده مردم و بخش خصوصی است.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نخستین همایش ملی تشکل های اقتصادی ایران،راهبران توسعه همزمان با روزتشکل های اقتصادی با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، محمد شریعتمداری وزیر صنعت،معدن و تجارت،مسعود پزشکیان نائب رئیس مجلس شورای اسلامی،حمیدرضا فودلادگر رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی و جمعی از فعالان اقتصادی در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار شد.

رحمانی فضلی در این مراسم  اظهار کرد: شآن نزول وزارت کشور در این جلسه از جهت تشکل ها و اقتصادی بوده که مبنای این کار نیز موضوع امنیت است که به وزارت کشور باز خواهد گشت،ما چند روز گذشته با جمعی از تولید کنندگان و تشکل های سیاسی و اجتماعی جلسه ای داشتیم که مباحث خوبی در آنجا مطرح شد.

وزیر کشورافزود:به همت قانون و قانونداری از بعد کمی هیچ کمبودی نداریم و حدود هشت هزار تشکل ثبت شده داریم،اما واقعا ما تا چه اندازه این تشکل ها را قبول داشته و به آن ها مسئولیت می دهیم، و این تشکل ها امروز تا چه اندازه به جایگاه خود باور دارند.

وی  با اشاره به وقایع اقتصادی اخیر گفت: بنا بود در آن شرایط متناسب با تحلیل ها حرکت های مناسبی را انجام دهیم اما تصمیم های دوباره منجر به انجام سیاست های جدید شد که در بحث نظام ارزی به تامین ،تخصیص، مصرف و نظارت به منابع توجه  شده است که برخی دوستان در این زمینه کم کاری کردند.

وی با اشاره به رتبه بندی تشکل های اقتصادی و واگذاری مسئولیت به آن ها اظهار کرد:در حال حاضر باید به موضوع مشارکت مردم باور و ایمان داشته باشیم.وزارت کشور در حوزه تشکل ها مراحل اخذ مجوز را با سرعت انجام داده و به توانمند سازی و نظارت توجه داشته است.

وزیر کشور خاطر نشان کرد:وزارت کشور در بخش هماهنگی به عنوان ستاد و در حوزه اجرا در استانداری ها مشغول به فعالیت بوده ولی ایران با توجه ظرفیت هایش هنوز جایگاه اقتصادی مناسبی ندارد که محوریت این کار باید با مردم و بخش خصوصی باشد.

رحمانی فضلی افزود: در جوامع کنونی بشری از ظرفیت‌ها و امکانات مردم برای اداره حاکمیت استفاده می‌شود و اگر کسی فکر کند که می‌تواند بدون تکیه بر مردم جامعه را اداره کند در مقابل چرخ‌های اقتصادی می‌ماند.

وزیر کشور ادامه داد: چطور مردم وقتی در انتخابات شرکت می‌کنند خوب است، ولی وقتی قرار است امور به آن‌ها واگذار شود کنار گذاشته می‌شوند.

وی تصریح کرد: با پیروزی انقلاب تحول عظیمی در مشارکت‌های عمومی در کشور ایجاد شد، اما نظام برنامه و بودجه‌ریزی و اداری با وجود انجام وصله‌پینه‌ها تغییرات زیادی نداشته است.

رحمانی فضلی اظهار کرد: تشکل‌ها باید نقش بپذیرند و کسانی که مسئولیت دارند براساس قوانین باید مسئولیت‌های خود را واگذار کنند.

وزیر کشور با اشاره به این که دو نظام سیاسی و دفاعی امنیتی تغییر اساسی پیدا کرده است؛ اظهار کرد: دلیل اصلی این موضوع عدم تعادل و توازن در کشور است که ما با آن مواجه هستیم.

وی اضافه کرد: در حوزه مصرف ارزی، ­ ­برخی‌ها که ارز را گرفتند کالا وارد نکردند، برخی‌ها در قیمت‌ها بزرگ نمایی کردند و برخی‌ها هم به قیمت ۴۲۰۰ تومان کالا را وارد بازار نکردند.

وزیر کشور ادامه داد: این در حالی است که در حوزه نظارت ­نیز، ​ نظارت درستی بر روی واردات این کالا‌ها و کالا‌هایی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد شدند صورت نگرفت.

رحمانی فضلی­ با بیان اینکه برخی افرادی که باید منابع ارزی کشور را تامین کرده و در اختیار بانک مرکزی قرار می‌دادند، ​ کوتاهی کردند، گفت: ثبت سفارش در برخی حوزه‌ها، ده برابر نیاز کشور بوده است.

وی­­ افزود: تصمیمی در فروردین ماه امسال در حوزه ارزی از سوی دولت اتخاذ شد و در آن شرایط، حرکت مناسبی با توجه به تهدید‌های تحریم صورت گرفت تا بتوان بازار را مدیریت کرد؛ اما در حین اجرای این سیاست، با وضعیتی مواجه شدیم که بر طبق آن، نیاز به سیاست‌های جدید ارزی به وجود آمد که البته در این بخش، دو اتفاق رخ داده است.

وزیر کشور خاطر نشان کرد:علی رغم آنکه همه روزه مواجه با مسائل امنیتی در مرز‌ها هستیم و حمایت‌های بسیاری جدی از گروهک‌های تروریستی می‌شود، به لطف خداوند از ۱۵ کیلومتر بیشتر نمی‌توانند به مرز‌های ما وارد شوند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۲۰ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
پس نقش شما در دولت چیست که هرچیزی را مصوب میکنید الا این مواردی که میگویید!!!!!!!!! بس است بجای خود شیرینی عمل کنید به وظائف خودتان!!!!!!!! فکر میکنند مردم هالو هستند!!!!!!!!!!!!
آخرین اخبار