رئیس سازمان مدیریت بحران:

حضور تشکل‌های مردم نهاد در چرخه مدیریت بحران، یکی از مولفه‌های توسعه پایدار است

نشست فعالان مشارکت های مردمی در چرخه مدیریت بحران صبح امروز به مناسبت روز تشکل ها و مشارکت های اجتماعی برگزار شد.

حضور تشکل های مردم نهاد در چرخه مدیریت بحران، یکی از مولفه های توسعه پایدار استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ضمن تبریک 22 مرداد روز تشکل ها و مشارکت های اجتماعی، حضور و مشارکت سازمانهای مردم نهاد را بیانگر توسعه یافتگی در جامعه دانست و گفت: حضور و بروز تشکل های مردم نهاد در چرخه مدیریت بحران کشور یکی از اساسی ترین مولفه های مهم توسعه پایدار است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: ارتقای فرهنگ جامعه در کاهش آسیب پذیری در مواجهه با حوادث و مخاطرات طبیعی را با حضور و مشارکت تشکلهای مردم نهاد در چرخه مدیریت بحران هدفی دست یافتنی و موثر است. هنر بهره مندی از توان و ظرفیت NGO ها در آموزش و فرهنگ سازی اجتماعی به ویژه در مرحله پیشگیری بسیار اثربخش و کم هزینه اتفاق خواهد افتاد.

معاون وزیر کشور در ادامه ضمن قدردانی از حضور پرشور مردم و تشکل های مردم نهاد در زلزله سال گذشته کرمانشاه، بر هماهنگی، ساماندهی و برنامه ریزی پیرامون نحوه حضور و ارائه خدمت توسط سازمانهای مردم نهاد تاکید کرد و اظهار داشت: در صورت ساماندهی مشارکت های مردمی می توان به شکل شایسته و کارآمد علاوه بر خدمت گذاری بهتر از هدر رفت بسیاری از هزینه ها جلوگیری کرد که نهادینه نمودن این مهم با همکاری سازمانهای مردم نهاد میسر خواهد گشت.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور سازمانهای مردم نهاد را بعنوان رابطین اثربخش بین دو بخش دستگاههای اجرایی در حوزه مدیریت بحران با مردم دانست و خواستار تقویت هم افزایی و هماهنگی هرچه بیشتر برای افزایش حضور و مشارکت سازمانهای مردم نهاد شد.

در این نشست هریک از شبکه های حاضر در جلسه ضمن برشمردن عملکرد، به بیان نقطه نظرات خود در راستای هم افزایی و همکاری در چرخه مدیریت بحران مطالب و پیشنهادات خود را مطرح نمودند.

همچنین گزارشی از فعالیت و اقدامات بعمل آمده مبنی بر ایجاد شبکه های استانی تشکل های مردم نهاد و نحوه خدمات و بهره مندی از ظرفیت NGO ها توسط منوچهرحسنی مدیریت هماهنگی تشکلهای مردم نهاد سازمان ارائه شد.

انتهای پیام/

 

نشست فعالان مشارکت های مردمی در چرخه مدیریت بحران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار