صحنه‌ای که حیدر العبادی هیچ وقت نباید فراموش کند + فیلم

فیلم پشت کردن رئیس جمهور سابق آمریکا به نخست وزیر عراق به سوژه‌ای برای کاربران فضای مجازی تبدیل شده است.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ حیدر العبادی نخست وزیر عراق پس از اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران اعلام کرد ما مخالف وضع تحریم علیه ایران هستیم، اما بغداد به منظور حمایت از ملت عراق به این تحریم‌ها پایبند خواهد بود.

همراهی عراق با آمریکا در اجرای تحریم علیه ایران صدای مردم عراق و جریان‌های سیاسی در این کشور را درآورده است.

رئیس جریان حکمت ملی عراق در واکنش به تحریم های ضد ایرانی ایالات متحده آمریکا گفت: وظیفه دینی و اخلاقی ما ایستادن در کنار ایران است.

سید عمار حکیم در جلسه ی هفتگی روز چهارشنبه خود که در آن عده ای از نخبگان و نمایندگان و مسؤولین جریان حکمت ملی حضور پیدا می کنند گفت: جمهوری اسلامی ایران در معرض فشار و تحریم و حمله ای است که اقتصاد و نظام سیاسی آن را هدف قرار داده است؛ از همه می خواهم که در این بحران در کنار جمهوری اسلامی ایران بایستند و این کشور را یاری کنند.

سید مقتدا صدر رهبر جریان صدر درخصوص اقدامات تحریمی دولت آمریکا علیه ملت های منطقه تاکید کرد: در برابر محاصره اقتصادی ملت ها سکوت نخواهیم کرد.

همچنین معاون مقتدا صدر در هشداری جدی خطاب به آمریکا عنوان کرد: دفاع مسلحانه از جمهوری اسلامی ایران واجب شرعی است.

حزب اسلامی الدعوه عراق با صدور بیانیه ای تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران را محکوم کرد.

حزب اسلامی الدعوه مخالفت خود را با تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران که دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا آنها را اعمال کرده است، اعلام کرد.

حزب الدعوه عراق در بیانیه ای از همه حکومت های آزاد جهان بویژه حکومت های اسلامی خواست تحریم های ظالمانه علیه ایران را که مخالف ساده ترین اصول مربوط به حقوق بشر است و گرسنه نگاه داشتن مردم و ظلم به آنها را حرام و گناه می داند ، محکوم کنند.

گردان‌های حزب الله عراق تحریم‌های آمریکا علیه ایران را بیانگر سیطره لابی صهیونیستی و پول عربستان بر دونالد ترامپ دانست.

گردان‌های حزب الله عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که ملت مسلمان و برادر ایران در معرض حمله‌ ظالمانه‌ای از سوی دولت آمریکا مواجه هستند.

در این بیانیه آمده است: ایران زمانی که داعش بخش‌های وسیعی از عراق را اشغال کرده بود در کنار عراق ایستاد.

گردان‌های حزب الله عراق ضمن انتقاد از مواضع حیدر العبادی نخست‌وزیر این کشور در قبال تحریم‌های آمریکا علیه ایران، اعلام کرد: ملت وفادار عراق همه در کنار برادرانشان در ایران خواهند ایستاد.

سخنگوی رسمی مقاومت اسلامی نُجَباء عراق به سخنرانی اخیر نخست‌وزیر عراق درخصوص تحریم‌های آمریکا علیه ایران، واکنش شدید نشان داد.

سید هاشم الموسوی با مخاطب قرار دادن «حیدر العبادی»، نخست وزیر عراق از او پرسید: ما ملت عراق از کِی جزو پروژه تحریم ملت‌ها بوده‌ایم؟ فرزندان عراق از چه زمانی شریک محور تروریسم آمریکایی بوده‌اند؟ محوری که به‌دنبال مداخله و تجزیه کشورها، ظلم به ملت‌ها و غارت ثروت‌هایشان است.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: ملت بخشنده عراق نه فقط با مال، بلکه با جان خود در فلسطین و سوریه فداکاری کرده است. ما نه اکنون و نه هیچ زمان دیگر اجازه نخواهیم داد که عراق به ایالتی از ایالات آمریکا تبدیل و اراده آنان بر ما تحمیل شود.
عضو ارشد مقاومت اسلامی نُجَباء تصریح کرد: ما برای تثبیت حاکمیت عراق خون داده‌ایم و اجازه نمی‌دهیم کسی به استقلال ما دست‌اندازی کند.
الموسوی با تأکید بر اینکه دولت عراق نباید از تصمیم یکجانبه آمریکا برای تحریم ایران بترسد، افزود: این تصمیم شورای امنیت نیست که در برابر آن تسلیم شویم. دو سوم جهان از روسیه و چین گرفته تا هند، پاکستان و سایر کشورها در کنار ایران ایستاده‌اند.

وی گفت: معلوم نیست چه کسانی به تو مشاوره می‌دهند! مگر پاداش نیکی چیزی جز نیکی است که با دشمنان ایران همراهی می‌کنی؟! جواب ملت ایران را که با همه وجود به یاری ما آمد، چه می‌دهی؟ جواب خانواده‌های شهدایشان و عرق جبین رزمندگان‌شان را چه می‌دهی؟!

عضو ائتلاف دولت قانون عراق گفت حیدر العبادی نخست وزیر عراق با اعلام پایبندی به تحریمهای یکجانبه آمریکا علیه ایران دست به خودکشی سیاسی زد.

شیخ همام حمودی رییس مجلس اعلای اسلامی عراق اقدام آمریکا را به تحریم مجدد ایران رد و تاکید کرد این تحریم ها ظالمانه و غیرقانونی است که از سوی یک کشور اعمال شده است و از سوی جامعه بین المللی و رسمی نیست.

شیخ حمودی از دولت عراق خواست به اطلاع مردم عراق برساند که عراق به این تحریم ها پایبند نخواهد بود و هرگونه تاثیرات و پیامدهای منفی ناشی از این تحریم ها را که به عراق آسیب بزند رد می کند به خصوص این که عراق در حال گذار از مرحله ویژه و حساسی به علت ادامه مبارزه با تروریسم است و پیامدهای ناشی از همین مبارزه و جنگ برای سال های متمادی بر دوش عراق سنگینی خواهد کرد.

کاربران فضای مجازی پس از همراهی حیدرالعبادی با ترامپ برای اجرای تحریم‌های ایران فیلمی را از اجلاس گروه هفت در سال 2015 منتشر کرده‌اند که در آن باراک اوباما رئیس جمهور سابق ایالات متحده در حال صحبت با کریستین لاگارد رئیس صندوق بین المللی پول و متئو رنتسی نخست وزیر سابق ایتالیا است که در این حین حیدر العبادی نخست وزیر عراق در کنار اوباما می‌نشیند، اما اولین رئیس جمهور سیاهپوست آمریکا هیچ توجهی به وی نمی‌کند.


بیشتر بخوانید: حیدر العبادی: عراق به هیچ عنوان در تحریم‌های آمریکا علیه ایران مشارکت نمی‌کند 


انتهای پیام/
 

بی محلی اوباما به حیدر العبادی + فیلم

 
برچسب ها: دانلود فیلم ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
عزت آز آنِ خدا است..(تعز من تشاء و تذل من تشاء)..هرکه را بخواهد عزیز میکند و هر که را بخواهد ذلیل میکند.
United States of America
ناشناس
۱۸:۰۷ ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
حتی یک سلفی هم توفیق نیافت!
بغد هم بره بگه ما خیلی با هم رفیقیم!
آخرین اخبار