بیش از یک هزار و ۲۰۰ واحد تولید فعال و نیمه فعال در آذربایجان غربی وجود دارد

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی از فعالیت یک هزار و ۲۰۰ واحد تولید فعال و نیمه فعال در این استان خبر داد.

فاروق گرمیانی، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ با اشاره به اینکه کشور با مشکلات اقتصادی زیادی دست و پنجه نرم می‌کند گفت: اگر مسئولان کشوری تدابیری درستی در پیش نگیرند، وضعیت اقتصادی کشور از این هم اسفناک‌تر خواهد شد.
 
گرمیانی با اشاره به تعطیلی صنایع و واحد‌های تولیدی استان آذربایجان غربی گفت: از ۳ هزار کارخانه و واحد تولیدی این استان بیش از ۵۰ درصد به دلیل نبودن سرمایه در گردش و سایر مشکلات تعطیل هستند.
 
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان با بیان اینکه بیشترین مشکلات تولید همان نرخ سود تسهیلاتی است که از سوی بانک‌ها همراه با جرایم مضاعف و بهره دو چندان در اختیار صنایع گذاشته می‌شود اضافه کرد: سود‌های بانکیبیش از نرخ تورم است و عملا” توانایی رقابت و تولید ارزان را از تولیدکنندگان و صادرکنندگان سلب کرده و موجب شده است تا بسیاری از واحد‌های تولیدی امروز به تعطیلی کشانده شوند.
 
گرمیانی گفت: هرچند تولیدکنندگان ممکن است با چنین کاری برای مدتی راه اندازی شوند، اما طولی نمی‌کشد که بیش از پیش بدهکار شده و دوباره به چرخه تعطیلی کشیده خواهند شد.
 
وی ادامه داد: بیش از یک هزار ۲۰۰ واحد تولیدی نیز به صورت فعال و نیمه فعال در حال فعالیت هستند.

 

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه این استان قطب کشاورزی کشور است بیان کرد: متاسفانه ماشین آلات صنایع تبدیلی این منطقه به روز نیستند و باید برای ایجاد اشتغال و تولید محصول باکیفیت از صنایع تبدیلی به روز و مطابق با آخرین استاندارد‌های جهانی استفاده شود.
 
گرمیانی که خود بنیان گذار بسته بندی تتراپک در استان است افزود: با ایجاد صنایع تبدیلی جدید می‌توانیم، محصولات تولیدی را با آخرین تکنولوژی‌های به روز دنیا بسته بندی کنیم و به خارج از کشور و بازار‌های جهانی صادر کنیم و شاهد ارز آوری به کشور باشیم.
 
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی گفت: بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز در این استان وجود دارد که متاسفانه از تاکنون از ظرفیت‌های مرزی استفاده نکرده ایم و به مرز ها به دید یک تهدید نگاه کرده ایم.
 
وی با اشاره به بارندگی‌های مناسب در این استان افزود: به دلیل بارندگی‌های خوب بهاره و آب هوای مساعد پوشش گیاهی و کشاورزی خوبی در آذربایجان غربی وجود دارد که می‌توان به باغات انگور جنگلی سردشت و پیرانشهر اشاره کرد: که با برنامه ریزی‌های مناسب می‌توانیم این محصول را به کشور‌های همسایه صادر کنیم و زمینه اشتغال و ارز آوری را در این عرصه فراهم کنیم.
 
گرمیانی با اشاره به وضعیت معادن استان گفت: وجود معادن مختلف از جمله تیتان، طلا و... این استان را به قطب معادن تبدیل کرده است.
 
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی افزود: با بهره برداری‌های مناسب از معادن و جلوگیری از خام فروشی می‌توانیم اقتصاد منطقه و کشور را متحول کنیم.
 
انتهای پیام/م
 

لزوم ایجاد صنایع تبدیلی به روز در آذربایجان غربی

برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.