همایش تخصصی معرفی فرصت های سرمایه گذاری در افغانستان برگزار شد

همایش تخصصی معرفی فرصت های بازرگانی و سرمایه گذاری صنعت ساختمان افغانستان با حضور تاجران افغانستانی در تهران برگزار شد.

همایش تخصصی معرفی فرصت های سرمایه گذاری در افغانستان برگزار شدبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، همایش تخصصی معرفی فرصت های بازرگانی و سرمایه گذاری صنعت ساختمان افغانستان به همت شرکت کیان گستر و با حضور تاجران افغانستانی در سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد.

معرفی پتانسیل ها و فرصت های سرمایه گذاری در بخش صنعت ساختمان و ساخت و ساز افغانستان, ارائه تحقیقات, آمار و اطلاعات تخصصی در بخش صنعت ساختمان افغانستان, معرفی راهکارهای عملی جهت افزایش صادرات کالاهای تولیدی و خدمات فنی مهندسی, ارائه راهکارها جهت حل مشکلات حمل و نقلی, بانکی, گمرکی و امور قراردادهای تجاری و معرفی شیوه های ورود به بازار مصرف محورهای اصلی این همایش را تشکیل می داد.

همایش تخصصی معرفی فرصت های سرمایه گذاری در افغانستان برگزار شد

محمد مهدی جوانمرد قصاب، رایزن سابق تجاری ایران در افغانستان و مسئول میز افغانستان در اتاق بازرگانی ایران به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: روابط ما با کشور افغانستان روابط بسیار نزدیک و تاریخی و دیرینه است که روز به روز افزایش پیدا می کند و این باعث می شود ما چنین همایش هایی را به منظور برنامه ریزی برای دستیابی به اهداف بزرگ, جذب سرمایه گذاری های مشترک برگزار کنیم.

وی افزود: همایش تخصصی فرصت های بازرگانی و سرمایه گذاری صنعت ساختمان افغانستان با حضور تاجران افغانستانی برگزار شده است که امیدواریم بتوانیم بازخورد خوبی در جذب سرمایه های مشترک داشته باشیم.

جوانمرد قصاب خاطر نشان کرد: اقتصاد ایران و افغانستان به گونه ای با هم تنیده شده است که ما تعداد زیادی از سرمایه گذاران افغانستانی را در ایران داریم. این سرمایه گذاران در صنعت ساختمان, هتل داری و تولید محصولات مورد نیاز در افغانستان فعالیت دارند.

همایش تخصصی معرفی فرصت های سرمایه گذاری در افغانستان برگزار شد

مسئول میز افغانستان در اتاق بازرگانی ایران بیان داشت که صادرات ما از ایران به افغانستان، صادرات ایران به افغانستان نیست بلکه صادرات افغانستانی های داخل ایران به افغانستان است.

به گفته اقای جوانمرد قصاب، این همایش بیشتر جنبه کاربردی دارد؛ تجار دو کشور با یکدیگر دیدار خواهند کرد و سرمایه گذاری مشتری ساماندهی می شود.

مسئول میز افغانستان در اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: ما ترجیح می دهیم مواد خام در افغانستان فرآوری شود و به ایران صادر شود و دنبال این موضوع هستیم که بحث سرمایه گذاری مشترک را در افغانستان برای فرآوری این صنایع داشته باشیم.

رحمت الله نجفی، یکی از تاجران حاضر در این همایش گفت: سرمایه گذاری در افغانستان با توجه به شرایط منطقه ای بهترین گزینه برای ایران است. چرا که چند سالی است صنعت ساختمان در افغانستان رشد خوبی داشته است و همپای رقبای خود مثل ترکیه, چین و پاکستان فعالیت می کند.

همایش تخصصی معرفی فرصت های سرمایه گذاری در افغانستان برگزار شد

وی افزود: افغانستان کشوری است که ۷۰ درصد آن کوهستانی است و سرشار از منابع طبیعی می باشد اما تکنولوژی و نیروی کافی وجود ندارد؛ از این رو می تواند بهترین گزینه برای سرمایه گذاران ایرانیان باشد.

عباس حقیقی، مدیر شرکت بازرگانی کیان گستر نیز که برگزاری این همایش را به عهده داشت بیان کرد: هدف از برگزاری این همایش انتقال اطلاعات لازم در خصوص صنعت ساختمان سازی افغانستان بین تاجران افغانستان و ایران است. این اولین همایشی است که ما ترتیب داده ایم و باید به سوی تخصصی کار کردن گام برداریم. چه در خصوص نمایشگاه ها و چه همایش هایی که برگزار می شود.

مهندس حقیقی گفت: افغانستانی ها به دنبال شرکایی هستند که بتوانند به راحتی با آنها کار کنند.

همایش تخصصی معرفی فرصت های سرمایه گذاری در افغانستان برگزار شد

وی خاطر نشان کرد: در بخش خدمات فنی مهندسی می توانیم با افغانستان همکاری های بسیاری داشته باشیم؛ کالاهای مصرفی ایران در افغانستان جایگاه خوبی دارند و باید برنامه ریزی های بیشتری داشته باشیم تا بتوانیم روابط تجاری دو کشور را گسترش دهیم.

گفتنی است که شرکت کیان گستر حدود ۸ سال است که در افغانستان در زمینه برگزاری همایش ها, تحقیقات بازار, بازاریابی و فروش کالا فعالیت دارد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.