رسانه‌ها در مقابله با جنگ روانی دشمنان اثرگذارند

فرمانده انتظامی گناوه گفت: رسانه‌های گروهی نقشی مهم و اثرگذار در ارایه و اجرای برنامه‌های سیاسی، امنیتی و برانگیختن مشارکت مردم در تامین احساس آرامش و امنیت اجتماعی ازجمله مقابله با عملیات روانی دشمنان ایفا می‌کنند.

رسانه‌ها در مقابله با جنگ روانی دشمنان اثرگذارندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سرهنگ حسین احمدی روز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران این شهرستان به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار افزود: رسانه‌ها برای سوق دادن سیاست‌های امنیتی انتظامی به سمت مردم و طراحی یک نظام امنیتی مشارکتی با حضور فعال همه اقشار و گروه‌ها نقش آفرینی می‌کنند.

وی با بیان اینکه ایجاد نظم و امنیت عمومی یکی از کارکرد‌های مثبت رسانه است، گفت: رسانه‌ها در فرآیند جامعه پذیری و آموزش هنجار‌های فرهنگی و اجتماعی نقش ویژه‌ای دارند.

فرمانده انتظامی گناوه با گرامیداشت روز خبرنگار و یادو خاطره شهدای رسانه از همکاری و تعامل خبرنگاران این شهرستان در اطلاع رسانی از عملکرد این مجموعه به مردم تقدیر کرد.

وی به عملکرد نیروی انتظامی این شهرستان در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: در سال جاری ۳۳۸ مراجعه کننده به واحد مشاوره کلانتری ۱۱ مراجعه و برنامه‌های مشاوره‌ای و روانشناسی دریافت و ۲۲۶ پرونده قضایی و ۱۱۲ مورد خود ارجاع تشکیل که از این مجموع ۷۰ درصد منجر به صلح و سازش شد.

احمدی ادامه داد: در حوزه اطلاع رسانی با موضوعات آیین همسرداری، مهارت‌های زندگی و فرزندپروری، پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی ۹۰۰ برگ بروشور و ۷۰ جلد کتابچه توزیع و ۱۷ جلسه آموزشی در مدارس و ادارات و نهاد‌ها و کانون‌های تابستانه برگزار شده است.

فرمانده انتظامی گناوه اظهارداشت: در حوزه پلیس راهور با همکاری مردم اقدام‌های خوبی صورت گرفت و تصادفات فوتی ۷۵ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت.

احمدی، بیشترین علل تصادفات را در شهر رعایت نکردن حق تقدم و خلاف جهت عنوان کرد و گفت: موتورسیکلت‌ها بیشترین نقش را در تصادفات داشته اند.

وی افزود: در حوزه پلیس آگاهی ۸۹ درصد از مجموع سرقت‌های چهار ماه امسال منجر به کشف شد.

احمدی گفت: باتوجه به حساسیت شهروندان، نیروی انتظامی بیشترین تمرکز خود را بر رصد سرقت منازل اتخاذ کرد که ۱۱۳ درصد منجر به کشف و عمده آن مربوط به سال گذشته است.

وی اظهارداشت: در بحث جرائم خشن تنها یک فقره قتل امسال رخ داد که در کمتر از چهار ساعت منجر به کشف و دستگیری متهم شد و توسط فرمانده انتظامی استان بوشهر اطلاع رسانی شد.

فرمانده انتظامی گناوه افزود: کشفیات موادمخدر در این شهرستان نسبت به سال قبل ۸۵ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/م

رسانه ها در مقابله با جنگ روانی دشمنان اثرگذارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.