رئیس دفتر کمیساریای عالی پناهندگان در مشهد:

مهمانشهر تربت جام جلوه‌ای از مهمانوازی ایرانیان از پناهندگان است

رئیس دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در مشهد گفت: مهمانشهر تربت جام جلوه‌ای از مهمانوازی ایرانیان از پناهندگان افغانستانی است.

مهمانشهر تربت جام جلوه‌ای از مهمانواری ایرانیان از پناهندگان استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛مولوگتا رئیس دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در مشهد در بازدید از مهمانشهر تربت جام گفت:بعنوان نماینده سازمان ملل خدمات ایران به پناهندگان افغانستانی به صورت شفاف ارایه می‌شود و کمیساریای عالی پناهندگان درکناردولت ایران تلاش دارد اقدامات حمایتی و پایدار بیشتری به مهاجرین ارایه شود.

وی ادامه داد:بحران پناهندگی به تمام دنیا اثر گذاشته است ویکی از راه‌های جلب اعتبارات بین المللی همین بازدید‌ها و تلاش خبرنگاران است تا هئیت‌ها از کشور‌ها به ایران سفرکند و خدمات ارزنده ایران به پناهندگان افغانستانی را بببند و کمک‌های خود را بیشترکند.
 

ایران رتبه ششم جمعیت اتباع خارجی


مشاور استاندارو مدیرکل اتباع خارجی خراسان رضویهم در ادامه این بازدید با اشاره به پذیرش پناهندگان درسایر کشور‌ها گفت:قبل از بحران سوریه جمهوری اسلامی ایران بیشترین جمعیت اتباع خارجی رتبه دوم و سوم را دردنیا داشت امابعد از اتفاقات سوریه رتبه ششم را دارد.

عجمی افزود:بیش از ۹۵درصد جمعیت پناهندگان در شهر‌ها و پنج درصد در مهمانشهر‌ها و شهر‌های کوچک ساکن هستند.

وی تصریح کرد:ازمجموع ۳۲۰هزار پناهنده خراسان رضوی ۹۵درصد در مشهد و‌سه درصد در مهمانشهر تربت جام و دو درصد در سایر شهر‌های استان ساکن هستند.

مدیرکل اموراتباع خراسان رضوی گفت:پناهندگان افغانستانی به اندازه توان مالی در سایر نقاطشهر مشهد زندگی می‌کند و‌جمعیت بیشتری درحاشیه شهر مشهد ساکن هستند که با کمک دولت و سازمان‌های مردم نهاد و بین المللی مراکز آموزشی و بهداشتی در حاشیه شهر احداث شده که درراستای محرومیت زدایی پناهندگان‌صورت گرفته است.

عجمی تاکید کرد:برای اولین بار یک موسسه خصوصی که قبلا کمک معیشتی به پناهندگان افغانستانی داشت الان در استان‌های سیستان وبلوچستان، یزد و خراسان رضوی اقدام به ساخت مدرسه نموده است.

وی افزود:رسانه‌ها بهترین ابزار برای اطلاع رسانی هستند و برای توانمندسازی پناهندگان با کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی سه پروژه اشتغال زایی به تصویب رسیده تا ده هزار خانواربی بضاعت در کارگاه‌های تولیدی مشغول بکار شوند وبر اساس میزان کارکرد دستمزد دریافت کند.
 

ایران بهترین خدمات را به پناهندگان ارائه می دهد


 رئیس مهمانشهر تربت جام هم در ادامه این بازدید گفت: مهمانشهر تربت جام از سال ۶۳در شورای تامین استان کلید خورد ودر سال ۷۵اسکان پناهندگان آغاز شد ودر سال۸۷از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است:

نجاریان افزود:در حال حاضرتعدادهزار خانواربالغ بر چهارهزار نفربا ۴۵درصد زن و ۵۵درصد مرد که ۷۰درصد آن جوان هستند در مهمانشهر زندگی می‌کند.

وی تصریح کرد:جمهوری اسلامی ایران با همکاری کمیساریای عالی پناهندگان کلیه خدمات رفاهی، آموزشی، بهداشتی، درمانی وفرهنگی به مهاجرین ارائه می‌کندو این مرکز باعث افتخار تربت جام و استان در راستای خدمات رسانی مطلوب به پناهندگان است.

انتهای پیام //ز.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.