شهردار منطقه ۹ تهران:

تکمیل زیر گذر استاد معین ۱۰ میلیارد تومان اعتبارات می‌خواهد/ تأمین ۲۰ درصد برق منطقه در شهرداری

مفاخریان گفت: پنل‌های خورشیدی نصب شده در شهرداری سالانه مانع قطع ۱۰۷۰ درخت می‌شود و ماهانه ۴/۵ میلیون تومان درآمد دارد.

کاظمی / تکمیل زیر گذر استاد معین 10 میلیارد تومان دیگر اعتبارات می‌خواهد / تأمین 20 درصد برق منطقه در شهرداریبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی مفاخریان شهردار منطقه 9 تهران شب گذشته با دعوت از اصحاب رسانه جهت بازدید از برخی پروژه‌های در حال تکیل این منطقه، گزارشی از وضعیت پیشرفت فیزیکی، نیازمندی های مالی و کاربری‌های آن‌ها ارائه داد و در پایان با خبرنگاران نشست خبری برگزار کرد و به سوالات آنان پاسخ داد.

شهردار منطقه 9 در ابتدای دیدار با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) هنگام بازگشت به ایران ابتدا وارد فرودگاه مهرآباد که در منطقه 9 قرار گرفته شدند گفت: این منطقه قدمگاه حضرت امام است و بخش زیادی از آن منطقه نظامی است که شامل فرودگاه و پادگان است.

وی با بیان اینکه در این منطقه مجموعه‌های صنعتی و مسکونی هم وجود دارند اظهار کرد: منطقه 9 تنها منطقه‌ای است که سرانه بالایی از حیث فضای مسکونی، صنعتی و نظامی دارد.

مفاخریان با اشاره به قرار گرفتن امامزاده عبدالله و امامزاده زید در این منطقه گفت: این دو امامزاده از ویژگی های خاص این منطقه است.

شهردار منطقه 9 در ادامه با حضور در بخش‌های مختلف به معرفی ابزارهای کار و پروژه‌های در حال اجرای منطقه 9 پرداخت.

وی با معرفی سامانه نظارتی این مجموعه تحت عنوان سامانه ثامن گفت: این سامانه از طریق GPS کلیه ماشین آلات خدمات شهری را کنترل می‌کند و اگر آن‌ها هم در جاهایی مشکلی ببینند، می‌توانند با موبایل خود عکس بگیرند و بر روی سامانه بارگذاری کنند تا نیروهای ما با استفاده از سیستم مکان‌یابی به محل اعزام شوند.

مفاخریان در ادامه اصحاب رسانه را به بام شهرداری منطقه 9 برد و با معرفی یک نیروگاه خورشیدی که در آن جا ساخته شده بود گفت: این نیروگاه خورشیدی به شبکه برق شهری وصل شده و قادر است که 20 درصد برق منطقه را تأمین کند.

شهردار منطقه 9 با بیان اینکه این پنل خورشیدی سالانه مانع از قطع هزار و 70 درخت می‌شود، گفت: این نیروگاه طی 6 ماه با 270 میلیون تومان هزینه ساخت شده و اکنون ماهانه 4 و نیم میلیون تومان برای ما درآمد دارد.

وی در ادامه با ارائه گزارشی از وضعیت پروژه زیرگذر استاد معین گفت: طی دو سال گذشته این پروژه به دلیل وجود معارضین بسته شده بود و پلیس راه هم به خاطر مسائل ترافیکی اجازه اجرا نمی‌داد و در نهایت پروژه تبدیل به تونل شد.

مفاخریان خاطر نشان کرد: این پروژه جهت تکمیل و شمع‌کوبی ده میلیارد تومان دیگر اعتبارات می‌خواهد که به دلیل نوسانات ارزی این رقم متغیر است.


بیشتر بخوانید: زیرگذر استاد معین تبدیل به تونل می‌شود


شهردار منطقه 9 در ادامه به همراه خبرنگاران در مجتمع فرهنگی کوثر حاضر شد و به همراه مدیر این پروژه گزارشی از پیشرفت فیزیکی و اعتبارات لازم آن داد.

در ابتدا مدیر پروژه اظهار کرد: تا الان برای این پروژه 15 میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل 9 میلیارد دیگر هم نیاز دارد که با تأمین این رقم تا آخر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

اما مفاخریان با رد این سخنان گفت: به خاطر شرایط اقتصادی این پروژه تا پایان امسال به پایان نمی‌رسد !

شهردار منطقه 9 ادامه داد: پروژه فرهنگی – ورزشی کوثر دارای 8 هزار و 260 متر زیر بنا در زمینی به مساحت هزار و 320 متر است که در 7 طبقه و سه سالن سینما، استخر، پارکینگ، واحد‌های تجاری، رستوران و یک سالن عروسی با ظرفیت 400 نفر ساخته می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه تعیین سرانه‌های شهری یکی از مواردی است که شهر را ریسک پذیر می‌کند اظهار کرد: چون در بعضی محلات امکان ساخت و ساز وجود ندارد، محله سکونت‌گریز شده و مردم از آنجا مهاجرت می‌کنند.

انتهای پیام /

برچسب ها: اعتبارات ، شهری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
تا کی قطعی برق داریم؟
آخرین اخبار