حفاظت از زیستگاه ها‌ی استان نیازمند افزایش تعداد محیط بانان

مدیرکل حفاظت از محیط زیست هرمزگان گفت: حفاظت از زیستگاه ها‌ی استان نیازمند افزایش تعداد محیط بانان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس  ، مجید وفادار مدیرکل حفاظت از محیط زیست هرمزگان گفت: تعداد محیط بانان در هرمزگان کافی نیست.

وی افزود:استان هرمزگان تنها ۴۷ محیط بان دارد که این تعداد جوابگوی حفاظت از زیستگاه‌ها و مناطق تحت مدیریت در این استان نیست.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست هرمزگان گفت:هرمزگان یک میلیون هکتار وسعت مناطق تحت حفاظت استادارد که این مساحت احتیاج به تعداد بیشتری محیط بان دارد.

مجید وفادار افزود: این مساحت شامل ۱۹ منطقه حفاظت شده است که که ببیش از ۱۲ درصد مساحت هرمزگان است.

وی گفت: مناطق حفاظت شده در استان شامل گنو، هماگ، کشار، باز، سراج، فارور، طارم، حراگابریک جاسک شرقی و غربی، تیاب میناب، حرا رود گز، حرا، خور خوران، پرزوئیه، پناهگاه‌های حیات وحش شیدور و هندورابی، اثر طبیعی ملی خرسین، شکار ممنوع گلزار و نیزار و هرمد است.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست هرمزگان افزود:برای حفاظت ازاین مناطق ۴۰۰ محیط بان در هرمزگان بایدوجود داشته باشد.

وفادار با اشاره به اینکه در حال حاضر ردیف بودجه‌ای برای یگان حفاظت در دستگاه‌های اجرایی وجود نداردگفت: بنا است ۳۰۰ نیروی محیط بان در کل کشور جذب شود که تنها ۱۰ محیط بان سهمیه هرمزگان است.

وی افزود: در حال حاضر محیط بانان گشت به جلیقه ضدگلوله مجهز شده اند و با پیگیری‌های به عمل آمده به زودی نیز محیط بانان به تجهیزات دفاع شخصی دیگری نیز مجهز خواهند شد.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست هرمزگان گفت: ۱۰۶ متخلف در سال گذشته به زیستگاه‌های هرمزگان ضربه زدند که ۹۵ پرونده برای آنان تشکیل شده است.

انتهای پیام/ر

کمبود محیط بان درهرمزگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار