اعزام نزدیک به ۳ سه هزار نفر از آذربایجان غربی به سرزمین وحی /آمادگی کامل فرودگاه بین المللی ارومیه

مدیرکل فرودگاه‎های استان آذربایجان غربی از اعزام نزدیک به ۳ سه هزار نفر از این استان به سرزمین وحی خبر داد.

کمال پرهیزکار مدیرکل فرودگاه‎های  آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ از آمادگی کامل فرودگاه ارومیه برای انجام پرواز‌های حج تمتع خبر داد.
 
وی گفت: عملیات رفت زائران خانه خدا امسال از هشتم مرداد ماه و در مدت چهار روز و در قالب ۱۰ پرواز توسط هواپیما‌های پهن پیکر شرکت هواپیمایی سعودی انجام می‌شود.
 
وی اظهار کرد: زائران خانه خدا در روز دوشنبه هشتم مرداد در قالب ۳ پرواز، سه شنبه و چهارشنبه در قالب ۲ و در آخرین روز در قالب سه پرواز راهی جده می‌شوند.
 
پرهیزکار افزود: در این مدت تعداد دو هزار و ۹۴۹ نفر زائر و عوامل پروازی در قالب ۲۱ کاروان به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.
 
مدیرکل فرودگاه‎های استان گفت: پرواز‌های رفت زائرین از فرودگاه ارومیه به فرودگاه جده و پرواز‌های برگشت از مدینه به ارومیه انجام خواهد گرفت.
 
وی با اشاره به اینکه فرودگاه ارومیه برای اعزام و پذیرش حاجیان تجهیزات و تسهیلات لازم را دیده است، گفت: مسافران حج تمتع سال ۱۳۹۶ تعداد ۲۶۶۵ زائر بود که امسال رشد ۱۱ درصدی خواهد داشت.
 
پرهیزکار ادامه داد: طبق سال‌های گذشته برنامه ریزی‌های اداره کل فرودگاه‌های استان از چند ماه قبل برای انجام هرچه بهتر پرواز‌های حج آغاز شده است و در همین راستا فلایت چک دستگاه‌های کمک ناوبری و چک سیستم‌های بازرسی را زودتر از موعود مقرر انجام شده است و همه سیستم‌های فرودگاه کاملا عملیاتی هستند.
 
مدیرکل فرودگاه‌های استان با اشاره به اهمیت پرواز‌های حج تمتع و نگاه ویژه به این موضوع و تلاش همکاران جهت ارائه خدمات مطلوب به زائران بیت الله الحرام، گفت: امسال نیز تلاش خواهیم کرد با انجام به موقع پرواز‌های حج تمتع و خدمت‎رسانی بهتر مشکلی در ورود و خروج پرواز‌ها و اعزام زائرین عزیز نباشیم.
 
وی در پایان در مورد اقدامات انجام شده برای میزبانی از زائران خانه خدا گفت: تهیه چرخ دستی‌های جدید، حضور راهنمای زائران در سالن‌های ترمینال، ایجاد صفحه جدید مخصوص عملیات حج تمتع در وب سایت اداره کل که در آن تمامی اطلاعات مربوط به پرواز‌ها و ورود و خروج زائران موجود است، از جمله این اقدامات محسوب می‌شود.
 
انتهای پیام/م
 

اعزام کاروان به سرزمین وحی از آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.