تجلیل از برگزیدگان هجدهمین المپیادملی مهارت در سیستان وبلوچستان

سرپرست معاونت هماهنگی استاندار سیستان وبلوچستان از برگزیدگان هجدهمین المپیادملی مهارت دراستان تجلیل کرد.

تجلیل از برگزیدگان هجدهمین المپیادملی مهارت در سیستان وبلوچستانعلیرضا نورا سرپرست معاونت هماهنگی اقتصادی  استاندارسیستان وبلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، توسعه زیرساخت‌های اقتصادی جامعه را مستلزم مهارت آموزی دانست و گفت:: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نقش تعیین کننده‌ای در اشتغال دارد چرا که ارائه آموزش‌های کاربردی مهارتی بستر ساز کارآفرینی و تولید است.

نورا ضمن تبریک هفته ملی مهارت افزود: نیاز فعلی کشور سوق دادن نسل جدید به سمت مهارت آموزی است چرا که افزایش روز افزون نرخ بیکاری گویای فقر شدید مهارتی در بین جوانان است.

وی تصریح کرد: نقش سازمان فنی و حرفه‌ای در رفع بیکاری به عنوان مهمترین معضل گریبان گیر کشور کلیدی است چرا که از الزامات داشتن نیروی کار ماهر و خبره گذراندن دوره‌های مهارتی است.

نورا ضمن قدر دانی از تلاش‌های کارآموزان برای درخشش درالمپیاد ملی مهارت اذعان داشت: کسب مدال‌ها و لوح شما گویای توانمندی‌های شما است و باید سرآغازی برای شروع یک کار بزرگتر باشد و بتوانید با استفاده از این فرصت به سمت کارآفرینی پیش بروید و برای دیگران الگو باشید.

معاون اداری و پشتیبانی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم از هفته ملی مهارت به عنوان فرصت مغتنم برای اطلاع رسانی و فرهنگ سازی برای فراگیری مهارت‌ها یاد کرد.

حسن زهی مهارت آموزی و اشاعه فرهنگ مهارت آموزی آن را یکی از عناصر پیشرفت کشور دانست و تاکید کرد: مهمترین عنصر کار مهارت است و جوانان همراه مدرک دانشگاهی باید مهارت هم فراگیرند.

وی خاطر نشان کرد: نامگذاری سال با حمایت از کالای ایرانی توسط رهبرمعظم انقلاب در شرایط موجود کشور منجر به حمایت از تولیدات داخلی شده و با همت جوانان کارآفرین ما را به سمت صادرات سوق میدهد.

انتهای پیام/ع

تجلیل از برگزیدگان هجدهمین المپیادملی مهارت 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار