رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط زیست مطرح کرد؛

لزوم اخذ استاندارد یورو ۴ یا ۵ برای همه خودرو‌ها

زندی گفت: خودرو‌های تولیدی باید دارای استاندارد یورو ۴ با dpf و یا ۵ با ef باشند؛ اگر جز این باشد از شماره گذاری این خودرو‌ها جلوگیری می‌شود.

مسعود زندی رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با تولید اتوبوس های سازگار با محیط زیست اظهار کرد: صدور مجوز برای هرگونه تولید و شماره گذاری خودوری سواری، اتوبوس و موتور سیکلت باید از سوی سازمان حفاظت محیط زیست صورت گیرد.

وی افزود: اتوبوس های تولیدی که سازگار با محیط زیست هستند، باید دارای استاندارد یورو 4 با dpf و یا با استاندارد یورو 5 با ef باشند؛ اگر جز این باشد سازمان حفاظت محیط زیست از شماره گذاری این وسایل نقلیه جلوگیری می کند.


بیشتر بخوانید:‌سوخت‌های تولیدی استاندارد یورو 4 ندارند


زندی گفت: اگر تولید کنندگان اتوبوس های سازگار با محیط زیست  در رابطه با استاندارد بودن این خودروها مستنداتی دارند، باید به سازمان محیط زیست ارائه دهند.


بیشتر بخوانید:‌اتوبوس های سازگار با محیط زیست در استان سمنان تولید می شود/تولید بیش از هزار دستگاه اتوبوس یورو4


رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: تمام خودروها باید با استاندارد یورو 4 همراه با dpf تولید شوند. اگر این استانداردها رعایت شوند، سازگار با محیط زیست شناخته شده و توانسته است الزامات سازمان محیط زیست را رعایت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار