رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مشهد:

عده‌ای قصد دشمنی با منافع ملی کشور را دارند/ اجازه توسعه صنایع آب بر در کشور را نمی دهیم

عده‌ای قصد دشمنی با منافع ملی کشور را دارندکلانتری با اشاره به انتشار خبر مرگ هشت ببر در باغ وحش مشهد گفت: انتشار این خبر کذب آن هم در نزدیکی روز ملی محیط بان تنها می توانست یه خراب کردن این روز کمک کند و باید توجه کنیم که عده ای قصد دشمنی با منافع ملی کشور را دارند.
به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در همایش روز ملی محیط بان در مشهد گفت: باید توجه کنیم  عده‌ای با انتشار اخبار کذب  قصد دشمنی با منافع ملی کشور را دارند.  
 
وی در ادامه با اشاره به به اینکه طبق تصمیمات اتخاذ شده با طرح توسعه صنایع آب بر در کشور موافقت نمی‌شود گفت: هیچ طرحی درباره توسعه صنایع آب بر درون کشور را بررسی نمی‌کنیم، باید توجه کنیم که الگو توسعه غلط، کشور را با مشکلات متعددی مواجه کرده است.
 
کلانتری با اشاره به انتشار خبر مرگ هشت ببر در باغ وحش مشهد گفت: انتشار این خبر کذب آن هم در نزدیکی روز ملی محیط بان تنها می توانست یه خراب کردن این روز کمک کند و باید توجه کنیم که عده ای قصد دشمنی با منافع ملی کشور را دارند. 

معاون رئیس جمهور افزود:  متاسفانه در حال حاضر با سیاست‌های مصرفی کشور داریم تلاش خود را می‌کنیم که منابع را در نسل خودمان به پایان برسانیم، اما باید توجه کنیم که یکی از اساسی‌ترین حقوق نسل‌های بعد، حفظ منابع ژنتیکی، اعم از گیاهی و جانوری است.

رئیس سازمان محیط زیست کشور تصریح کرد: سازمان محیط زیست وظیفه حفظ حقوق نسل های بعد را دارد که هیچ وزارت خانه ای عهده دار این مسئولیت نیست. متاسفانه در حال حاضر با سیاست های مصرفی کشور داریم تلاش خود را می کنیم که منابع را در نسل خودمان به پایان برسانیم اما باید توجه کنیم که یکی از اساسی ترین حقوق نسل های بعد، حفظ منابع ژنتیکی، اعم از گیاهی و جانوری است.

کلانتری تاکید کرد: اینکه هر کشوری موظف است ۱۷ درصد از محدوده سرزمین خود را دست نخورده نگه دارد، به دلیل حفظ همین منابع ژنتیکی است و در کشور شما محیط بانان مسئولیت حفظ این منابع ژنتیکی را بر عهده دارید.

وی ادامه داد: ساختار پیچیده سازمان محیط زیست موجب شد بیش از ۱۲ سال ارزیابی طرح های محیط زیستی به طول بیانجامد و سازمان محیط زیست، محیط ایست تلقی شود.در کشوری که میلیون ها فارغ التحصیل بیکار در آن وجود دارد، بیش از ۲۶۰ پروژه توسعه با بیش از ۳۰ میلیارد دلار سرمایه ارزی و ۶۵ میلیارد تومان سرمایه ریالی طی ۳تا ۱۴ سال در سازمان گیر کرده بود چراکه بخش عمده نارسایی ها به تمرکز بیش از حد سازمان باز می گشت.

رئیس سازمان محیط زیست کشور ابراز کرد: هدف سازمان محیط زیست، توسعه رفاه و حفظ منابع کشور است پس ما نباید نسبت به سرنوشت کشور بی تفاوت باشیم .اگر امروز در کشور شاهد بیکاری و وضعیت اقتصادی نا مناسب هستیم، بخشی از آن وظایف ما بوده است. مطابق قانون هیچ طرحی در مدت بیشتر از ۶۰ روز اجازه توقف در سازمان را ندارد و من این عدد را به ۴۵ روز می رسانم تا پاسخگویی به مردم درست انجام شود.ما یک اهدافی را دنبال می کنیم که در راس آن حفظ منابع تجدید پذیر کشور و خشک کردن ریشه آلودگی محیط زیست است.

وی با تاکید بر ارزان اداره کردن کشور افزود: در آلمان برای تولید ۲۰۰ دلار یک متر مکعب آب مصرف می شود اما در ایران برای تولید چهار دلار یک متر مکعب آب مصرف می شود، این موارد هستند که ریشه محیط زیست را نابود می کنند و قطعا چنین کشوری مشکل محیط زیست دارد و فقیر خواهد ماند.روش ما در سازمان محیط زیست توسعه صحیح، حفظ منابع تجدید پذیر و حفظ منابع برای نسل های بعد است که بخشی از آن بر عهده محیط بانان است.

انتهای پیام/

سفر رییس سازمان محیط زیست به مشهد



 

 
برچسب ها: محیط زیست ، محیط بان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.