ابهام در حضور وزنه برداری در المپیک ۲۰۲۴ پاریس

در هفت ماه گذشته از سوی IOC برای تلاش‌های زیادش در راستای مبارزه با دوپینگ تشویق شده است اما با این وجود از طرف IOC هم چنان وضعیت وزنه‌برداری در المپیک ۲۰۲۴ پاریس مشخص نیست.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در هفت ماه گذشته از سوی IOC  برای تلاش‌های زیادش در راستای مبارزه با دوپینگ تشویق شده است. اما با این وجود از طرف  IOC هم چنان وضعیت وزنه‌برداری در  المپیک ۲۰۲۴ پاریس را به حالت تعلیق نگه داشته است.

این در حالی است که IWF از ادامه پیدا کردن این شرایط اظهار تعجب کرده است اما اعلام کرده که به تلاش  های خود برای اجرای برنامه‌های ضد دوپینگ ادامه می‌دهد.

در همین راستا تاماش آیان رئیس فدراسیون جهانی وزنه برداری گفت: حضور وزنه برداری در المپیک 2020 توکیو مشخص است اما در المپیک 2024 پاریس بستگی به نظر مسئولان IOC دارد.

او ادامه داد: آخرین گزارش در ماه گذشته ارائه شد و انتظار می رود در جلسه هیئت مدیره بعدی کمیته بین المللی المپیک، که قرار است 18 تا 20 ژوئیه در لوزان برگزار شود، این مسئله مورد بحث قرار گیرد. اگر IOC تصویب کند وزنه برداری به طور حتم در برنامه 2024 خواهد بود. چنانچه IOC این را قبول نکند، به این معنی است که در سال 2024 در برنامه المپیک نیستیم و در آن صورت وزنه برداری به آرامی ناپدید می شود.

رئیس فدراسیون جهانی وزنه برداری تصریح کرد: ما به تصمیم IOC احترام می گذاریم. تعهد ما به ورزش پاک قدرتمندتر از قبل ادامه‌ پیدا می‌کند و ما به همکاری با IOC و وادا ادامه‌ می‌دهیم. شکی نداریم که IOC از نتایج مثبت برنامه‌های ما ابراز رضایت دارد. خوشحالیم که از حمایت کمیته بین المللی المپیک بهره مند هستیم.

«آدامفی» مدیر اجرایی فدراسیون جهانی هم گفت: هرچند که تصميم کميسيون مستقل انتخابات باشد، ما به آنچه که ما آغاز کرده ايم، متعهد هستيم و به آن افتخار می کنیم، زیرا IOC از ما درخواست کرد. من امیدوارم که کمیته بین المللی المپیک گزارش و اقدامات ما را به عنوان رضایت بخش برای رسیدگی به این مسائل در نظر بگیرد. اگر آنها می خواهند به طور مداوم نظارت داشته باشند، هیچ مشکلی نیست زیرا آنها با تمام رشته ها این کارها را انجام می دهند و ما چیزی برای پنهان کردن نداریم.


بیشتر بخوانید: تایید اوزان جدید و سیستم کسب سهمیه المپیک در کنگره فدراسیون جهانی وزنه‌برداری


انتهای پیام/

حضور وزنه برداری در المپیک پاریس منوط به موافقت IOC

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار