فرماندار خاش:

استفاده از خرد جمعی مشکلات را کاهش می‌دهد

فرماندار خاش گفت: استفاده از ظرفیت ها، بهره گیری از توان و خرد جمعی و هم اندیشی، مشکلات و آسیب‌های اجتماعی را در جامعه کاهش می‌دهد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حمیدالدین یوسفی فرماندار خاش در نشست مشترک با علما، معتمدان و اعضای شورای تامین خاش افزود: این شهرستان با شرایط خاص، مواهب طبیعی، ظرفیت‌های گردشگری، کشاورزی، مرز، صنایع و معادن سرشار از نعمت و فرصت است.

وی بیان کرد: خاش به عنوان مرکز ثقل طوایف، همزیستی مسالمت آمیز، تنوع اقوام و مذاهب جایگاهی ویژه و شاخصی در سیستان و بلوچستان دارد.

فرماندار سابق سرباز اظهار داشت: در فضای امن و توام با آرامش توسعه، عمران، آبادانی، اشتغال، کارآفرینی و استفاده از منابع به وجود می‌آید.

وی سنت غلط تیراندازی در مراسم‌های عروسی را آسیب جدی و معضلی آزار دهنده برای خانواده و جامعه عنوان و تاکید کرد باید برای برچیدن این سنت غلط همگان تلاش کنند.

یوسفی وجود ۱۷۰ بیمار تالاسمی در خاش را نتیجه ازدواج‌های فامیلی دانست و افزود: برای جلوگیری از ازدواج‌هایی که منجر به هزینه برای خانواده‌ها و جامعه می‌شود باید کار‌های فرهنگی انجام داد.

امام جمعه شهرستان خاش نیز با گرامیداشت دهه کرامت اظهار داشت: تلاش همه‌ی اقشار جامعه برای دور کردن مردم از اختلافات، نا امنی ها، برقراری صلح و سازش در جامعه ضروری است.

حجت الاسلام غلام رضا دهقان بر ضرورت استفاده درست از فضای مجازی و صرفه جویی در مصرف آب و برق و پیشگیری از آسیبب‌های اجتماعی تاکید کرد.

امام جمعه مسجد جامع الخلیل اهل سنت شهرستان خاش بیان کرد: مسلمان کسی است که مردم از دست و زبان او در امان باشند.

مولوی محمدعثمان قلندرزهی ادامه داد: دشمنان برای ناامن کردن، به شایعاتی مانند دزدیدن بچه ها، زنان و ... دامن می‌زنند و جو را تخریب و جامعه را ملتهب می‌کنند.

وی ادامه داد: برای مقابله با این گونه ترفند‌ها و مقابله با سارقان، مجرمان و افراد خطاکار باید حدود و دستورات الهی مورد توجه باشد.

امام جمعه مسجد جامع امام حسین (ع) اهل سنت خاش هم با اشاره به اینکه برای مقابله با هرگونه آسیب‌ها کاستی‌هایی وجود دارد تاکید کرد: مسئولان در دولت قوی هستند و در جامعه زمینه برای برخورد با مجرمان و گروهک‌های خرابکار وجود دارد.

مولوی عبدالواحد ریگی اظهار داشت: اگر مردم و مسئولان با قوت پای کار نباشند و نتوانند با مجرمان برخورد کنند، ناامنی‌ها محو نمی‌شود.

مولوی عبدالمالک رحیمی امام جمعه اهل سنت ایرندگان هم گفت: نشست‌های هم اندیشی باید یک نوع خروجی داشته باشد و همه اقشار جامعه اعم از علما و بزرگان باید با دلسوزی پای کار باشند.

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: نشست‌های هم اندیشی و همفکری با حضور علما، مسئولان، بزرگان، معتمدان و ... با توجه به وجود ظرفیت ها، توانمندی‌ها و نیز وجود مشکلات و آسیب‌ها از ضرورت‌های مهم است.

علی کرد اظهار داشت: در روز‌های اخیر قتل‌هایی صورت گرفت که افرادی بیگناه مورد هدف قرار گرفتند.

وی بیان کرد: واژه ترور با وقوع قتل متفاوت است و باید از اتهام زدن به همدیگر اجتناب کنیم.

دادستان شهرستان خاش و فرمانده انتظامی و شماری از سران قبائل و معتمدان این شهرستان نیز در سخنانی بر ضرورت تعامل اقشار جامعه با نیرو‌های امنیتی، انتظامی و قضایی در جهت حفظ امنیت و کمک به برخورد با مجرمان و ارائه راهکار‌های مناسب برای حل مشکلات تاکید کردند.

انتهای پیام/ع

وجود ۱۷۰ بیمار تالاسمی در خاش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار