کیارستمی: نتایج ملی پوشان در چین تایپه رضایت کامل نداریم

دبیر فدراسیون تیر وکمان گفت:نتایج کسب شده توسط کمانداران کشورمان در مرحله سوم کاپ آسیایی در چین تایپه چندان رضایت بخش نیست و عملکردی متوسط داشته اند.

رضا کیا رستمی دبیر فدراسیون تیروکمان ایران در گفتگو با خبرنگار گروه ورشی باشگاه خبرنگاران جوان؛درمورد نتایج کسب شده توسط کمانداران کشورمان در مرحله سوم کاپ آسیایی در چین تایپه گفت:در بخش کامپوند در مجموع تیمی و انفرادی موفق به کسب سه مدال نقره و یک برنز شدیم که عملکرد ملی پوشان با توجه به تمرینات و برنامه ریزی های انجام شده در حد انتظار و قابل قبول بوده است اما در بخش ریکرو بانوان و آقایان نتایج کسب شده و عملکرد ملی پوشان  رضایت بخش نیست و نیاز به تمرینات بیشتری دارند.در کل از عملکرد کمانداران در این دور از رقابت ها که دور روز پیش در چین تایپه به پایان رسید رضایت چندانی حاصل نشد.

او در ادامه افزود:این نتایج در حالی کسب شده است که مسابقات به علت ورزش طوفان شدید با سرعت بیشتری انجام شد و دو روز زودتر از زمان موعود به پایان رسید که این امر نیز به نوعی در نتایج به دست آمده تاثیر دارد.

تیم ملی در هر دوره پیشرفت می کند

کیارستمی درباره علت تفاوت نتایج کمانداران کشورمان در ترکیه و چین تایپه گفت:با توجه به برنامه ریزی های انجام شده و اردوهایی که برای کمانداران در نظر گرفته شده است، طبیعتا تیم ملی در هر دوره از مسابقات نسبت به دور قبل  پیشرفت خواهند داشت تا در مسابقات آسیایی جاکارتا به اوج آمادگی و درخشش خود برسند.مسابقاتی که پیش از رقابت های اندونزی برگزار می شوند برای آمادگی کمانداران در مسابقات جاکارتا است و جنبه تدارکاتی دارد.

مکان برگزاری اردو ها با توجه به شرایط آب و هوایی و امکانات مشخص می شود

دبیر فدراسیون تیر وکمان در ادامه گفت:ملی پوشان تیر اندازان کشورمان روز شنبه(23 تیر)وارد کشور می شوند،پس از استراحتی کوتاه تیم ملی کامپوند یکشنبه (24تیر) عازم مسابقات آلمان می شوند و تهران را به مقصد برلین ترک خواهند کرد که این مسابقات آخرین رقابت بین‌المللی کمانداران کشورمان پیش از بازی‌های آسیایی 2018 خواهد بود.تیم ملی ریکرو نیز پس از استراحتی دو روزه وارد اردو می شوند.

او ادامه داد:مکان برگزاری اردو ها با توجه به شرایط آب و هوایی و امکانت موجود در یکی از استان های اصفهان،تهران و یا کرج زیر نظر مربی تیم برگزار خواهد شد که به زودی مشخص می شود.

احتمال تغییر در ترکیب نفرات اعزامی به اندونزی نیست

رضا کیارستمی درباره احتمال تغییر در ترکیب نفرات اعزامی گفت:لیست اسامی نفرات اعزامی به مسابقات آسیایی جاکارتا ماه پیش بسته شده است و در حال حاضر به جز در موارد خاص مانند مصدومیت کمانداران امکان تغییر نفرات اعزامی نمی باشد و اگر بازیکنی با افت رو به رو شود تنها می توان با تمرینات بیشتر او را به آمادگی رساند.

ملی پوشان حقوق ناچیزی می گیرند که شایسته آن ها نیست

دبیر فدراسیون تیر و کمان کشور درباره اردو ها و حقوق ملی پوشان اذعان داشت:داورزنی از اردو تیم ملی بازیدید کرده و قول هایی داده اند،ورزشکاران نیز باتوجه به تعداد روز های حضورشان در اردو تیم ملی حقوق ناچیزی دریافت می کنند که شایسته بازیکانان نیست اما توان فدراسیون در همین حد است و کوتاهی نمی کند.

مسابقات رنکینگ کشوری بسیار خاص و مهم است

کیارستمی در انتها درباره مسابقات تیر اندازی با کمان رنکینگ کشوری اذعان داشت:مسابقات رنکینگ کشوری بسیار خاص و مهم است و در این دور از رقابت ها که ملی پوشان تیر انداز کشورمان به علت حضور در مسابقات چین تایپه حضور نداشتند،در بخش کامپوند آقایان نتایج بسیار خوب بود و در بخش ریکرو نیز جوانان و نوجوانان جدیدی شرکت کرده بوند که این امری بسیار خوب است و نشان دهنده جریان داشتن ورزش در کشور است.


بیشتر بخوانید:

کارشکنی آمریکایی در برابر ورزشکاران ایرانی
آغاز اردوی آمادگی تیم ملی تیر وکمان نوجوانان
تعطیلات تمرینات تیر و کمان به خاطر امتحانات


گفتنی است جام جهانی تیراندازی با کمان از 26 تا 31 تیر ماه در برلین آلمان برگزار می‌شود و تیم ملی کشورمان  در بخش کامپوند در این مسابقات حضور خواهد داشت که راحله فارسی، پریسا براتچی، فرشته قربانی، مینو عابدی، اسماعیل عبادی، مجید قیدی، امیر کاظم‌پور و نیما محبوبی؛ نمایندگان ایران در این مسابقات هستند.

برنامه جام جهانی تیراندازی با کمان آلمان به شرح زیر است:

سهشنبه  26 تیر ماه 97:
مرحله مقدماتی کامپوند و ریکرو زنان و مردان در بخش انفرادی و تیمی
مرحله مقدماتی میکس تیم ریکرو و کامپوند

چهارشنبه 27 تیر ماه 97:
مرحله اول و دوم دور حذفی ریکرو و کامپوند انفرادی زنان و مردان
مرحله اول دور حذفی ریکرو تیمی زنان و مردان و کامپوند تیمی مردان

پنجشنبه  28 تیر ماه 97:
مرحله سوم تا نیمه نهایی دور حذفی ریکرو و کامپوند انفرادی زنان و مردان
مرحله اول دور حذفی میکس تیم ریکرو و کامپوند
مرحله دوم تا نیمه نهایی ریکرو و کامپوند تیمی زنان و مردان

جمعه 29 تیر ماه 97:
مرحله دوم تا نیمه نهایی میکس تیم ریکرو و کامپوند

شنبه و یکشنبه  30 و 31 تیر ماه 97:
رده‌بندی و فینال بخش‌های انفرادی و تیمی ریکرو و کامپوند زنان و مردان
رده‌بندی و فینال میکس تیم ریکرو و کامپوند

انتهای پیام/

جام جهانی تیر وکمان آلمان از 26 تیر ماه در برلین  آغاز خواهد شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار