باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

نارضایتی شهروندان از نحوه نوبت دهی برای دریافت کارت ملی هوشمند

برخی از شهروندان از نحوه نوبت دهی سامانه ثبت احوال برای دریافت کارت ملی هوشمند ناراضی هستند.

نارضایتی مردم از نحوه نوبت دهی برای دریافت کارت ملیبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سامانه سازمان ثبت احوال با توجه به تعداد زیاد متقاضیان ثبت نام و دریافت کارت ملی هوشمند و تکمیل ظرفیت پذیرش تا پایان مرداد ماه،  اقدام به نوبت دهی برای شهریور ماه می کند.

این سامانه برای هر متقاضی یک روز را برای مراجعه مشخص می کند و چنانچه متقاضی در روز تعیین شده برای تشکیل پرونده و یا دریافت کارت ملی هوشمند اقدام نکند، نوبت دهی بعدی ماه های آینده خواهد بود .

بر این اساس و با عنایت به اینکه فقط یک روز برای مراجعه متقاضیان تخصیص می یابد، بیشتر آنها از این روند ناراضی هستند و در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اعلام کردند که چون نوبت اعلام شده مربوط به دو ماه آینده است، نمی توان برای حضور قطعی در روز مشخص شده برنامه ریزی کرد و ممکن است در آن روز امکان حضور در مراکز ثبت احوال میسر نباشد. متقاضیان همچنین اعلام کردند بهتر آن بود تا ثبت احوال به جای یک روز، یک بازه زمانی را برای مراجعه متقاضیان تعیین می کرد .

سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال در گفت وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در پاسخ به مشکل ایجاد شده گفت: چون نوبت دهی بطور سیستمی است، نمی توان بازه زمانی برای مراجعین تعیین کرد و حتی المقدور باید متقاضیان برای حضور قطعی در زمان تعیین شده اقدام و تلاش کنند.

وی احتمال حضور اکثر متقاضیان در یک روز از بازه زمانی را علت دیگر مخالفت با این پیشنهاد دانست و گفت: ممکن است بیشتر متقاضیان در یک روز مراجعه کنند و یک روز از بازه معین تعداد اندکی مراجعه کننده داشته باشیم؛ بر این اساس به دلیل ازدحام امکان خدمت دهی مناسب وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۲۰ تير ۱۳۹۷
نحوه نوبت دهی برای دریافت کارت ملی هوشمند هیچ مشکلی نداره اگه درست ثبت نام انجام بشه مشکلی پیش نمیاد
-
reza
۱۰:۱۷ ۲۰ تير ۱۳۹۷
سلام درمورد صدور کارت ملی باید گفت که عکسی که روی کارت ملی هوشمند زدن واقعابده جوریه که آدم روش نمی شه به کسی نشون بده . 40هزار تومان از مردم پول گرفتن این جوری واقعا جای تاسف داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۲۰ تير ۱۳۹۷
برای کارت ملی هوشمند خیلی هزینه کردم ولی تا حالا ازش هیچ استفاده ای نکردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۲۰ تير ۱۳۹۷
شما حساب کن 80 میلیون نفر هر نفر 30 هزار تومان پرداخت کنه میشه 2400 میلیارد تومان ؟!
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۰:۰۷ ۲۰ تير ۱۳۹۷
برای عکس های کارت ملی هم یه چاره ای بیاندیشید.
Germany
ناشناس
۰۹:۵۷ ۲۰ تير ۱۳۹۷
سامانه ثبت احوال در اواخر سال 1396 دچار مشکل فنی شده بود و از خیلی از مردم مبالغی رو کم کرد ولی ثبت نکرد و مجدداً برای کارت هوشمند ملی مبلغ 20000 تومان رو پرداخت کردیم بعد ها گفتند هرکسی که سیستم از اون به اشتباه دو مرتبه وجه کسر کرده بود به حساب بر می گردونیم ولی تا الان هیچ خبری از برگردانندن وجه نیست و هیچ کسی پاسخگو نیست .

از باشگاه خبرنگاران می خواهیم لطفاً مورد را پیگیری کنند تا وجوه اضافه دریافت شده از طریق سامانه ثبت احوال به حساب مردم باز پس داده شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۲۰ تير ۱۳۹۷
پس چرا اینقدر هزینه هایش زیاده ؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۹:۰۵ ۲۰ تير ۱۳۹۷
من زمستون با سامانه قبلی ثبت نام کردم نوبتم گرفتم. اما موفق نشدم برا تکمیل ثبت نام و گرفتن عکس مراجعه کنم. دوستان ثبت احوال هم اومدن سامانه رو عوض کنن که بهتر بشه بدتر شد. هر موقع برا نوبت گیری مراجعه می کردم یه خطای جدید میزد. حالا هم که می خوام نوبت بگیرم هر تاریخی رو انتخاب می کنم پیام عدم ظرفیت خالی دفترو اعلام می کنه. واقعا موندیم چیکار کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۲۰ تير ۱۳۹۷
هزینه اش زیاده درست ولی
مردم باید نظم رو یاد بگیریم تا کی میخایم به وقت و نظم بی توجه باشیم؟
چطور دایم از پیشرفت کشورها و خوبیهاشون تعریف می کنیم ولی خودمون حاضر نیستیم به زمان به وقت به برنامه داشتن تن بدیدم تازه اگه یکی هم متظم باشه انگ وسواسی و یا ادم بیکار و... به او می زنیم.
قبل از عید 97 چندین ماه اعلام کردند مراجعه کنید خب مراجعه نکردید یا بهر دلیل دیگه حالا میخائید توی این شلوغی جواب هم بگیرید.قبول کنید خودمون هم بی تقصیر نیستیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۲۰ تير ۱۳۹۷
ملت همیشه درصف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۲۰ تير ۱۳۹۷
سیستم نوبت عصر داده بود در موعد مقرر رفتیم دیدیم اصلا بعد از ظهرها اونجا تعطیله و الکی عصرها وقت میده !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۲۰ تير ۱۳۹۷
عکس کارت ملی خیلی خیلی زشت هست انگار ازتو قبر دراومدیم والا کلی هم پول گرفتند اگه یه عکاس خوب وحرفه ای میزاشتند بد نبود من که اصلا نتونستم نشون همسرم بدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۲۰ تير ۱۳۹۷
خدا خئدش کمک کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۸ ۲۰ تير ۱۳۹۷
برای نوبت دهی اینترنتی اقدام کردم تا پایان شهریور امکان اخذ نوبت نبود واعلام می کرد ظرفیت تمام دفاتر پر است ولی با مراجعه به دفاتر پیشخوان برای همون روز هم می تونستی نوبت بگیری.متاسفانه برای دریافت هزینه اولیه این کار نادرست را کرده اند.بعد از اخذ نوبت برای اقدامات تکمیلی به یکی از دفاتر مراجعه نمودم وکارها را انجام دادم وگفتند بهد از یک ماه کارتتون آماده است واز طریق پیامک اطلاع رسانی خواهد شد.الان 6ماه از اون تاریخ می گذرد وعلی رقم مراجعات مکرر هنوز کارت آماده نیست!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۷:۰۶ ۲۰ تير ۱۳۹۷
سلام
حدود 8 ماه است که کارت ملی ثبت نام کردم سایت براویرایش خراب بود تا دوماه پیش هنوز کارت برام صادر نشده جالبه دانشگاهم تموم شد اصل مدرکشو گرفتم اما هنوز کارت ملی صادر نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۲۰ تير ۱۳۹۷
اين كارها مطالعه نشده و مقطعي است ،چرا در كشورهاي پيشرفته از اين روش استفاده نميکنند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۸ ۲۰ تير ۱۳۹۷
تواین اوضاع بد اقتصاد چرا باید۴۰ هزار تومن هزینه کنم یک یارانه بگیرم
آخرین اخبار