رئیس دانشگاه شاهد:

در مواجه با آسیب‌های اجتماعی خوب عمل نکرده ایم/ با کار‌های روزمره نمی‌توانیم به توفیق برسیم

ثقفی با انتقاد از روند مواجه با آسیب های اجتماعی گفت: مبارزه با این آسیب با توجه به کارهای روزمره راهگشا نخواهد بود.

در مواجه با آسیب‌های اجتماعی خوب عمل نکردیم/ با کارهای روزمره نمی توانیم به توفیق برسیمبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری نخستین همایش ملی مواجه با آسیب‌های اجتماعی از دیدگاه اسلام، پیشگیری و مقابله صبح امروز در ساختمان مراکز تحقیقاتی دانشگاه شاهد برگزار شد.
 
در این نشست کامیار ثقفی رئیس دانشگاه شاهد با اشاره به وجود مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در تمامی جوامع جهان گفت: روش‌های غربی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سال‌هاست در کشورهایی که عمدتا مغلوب غرب هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرد اما  واقعیت این است که حتی اگرخوشبینانه به موضوع توجه کنیم باز هم پاسخگو نبودن  این روش‌ها از قبل قابل پیش بینی است.

ثقفی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به معنی ظهور و ایجاد یک تمدن ایرانی اسلامی است، بیان کرد: در عرصه عمل و در مواجه با آسیب‌های اجتماعی که مانع تمدن اسلامی و ایرانی است به خوبی عمل نکرده‌ایم.

رئیس دانشگاه شاهد با اشاره به اینکه روش های قبلی ناکارآمد بودند و استفاده از آنها خلاف عقلانیت است، ادامه داد: اکنون با تمدن مدعی غربی مواجه هستیم که نتیجه روش‌های اجتماعی آن در جوامع غربی مشخص شده است و شواهد به خوبی نشان می‌دهد آمار معضلات  در غرب هم چندان جالب نیست پس باید به دنبال راهکار دیگری بود.

ثقفی با بیان اینکه باور داریم اسلام برای همه زمان‌ها راهکار داده است، گفت: کافی است که با همتی مضاعف به دنبال استخراج منابع علوم اسلامی انسانی برای حل مشکلات خودمان باشیم و دانشگاه شاهد به دنبال اجرای مطالبات رهبری با همکاری معاونت اجرایی وزارت کشور است و دانشگاه شاهد از همه محققان در حوزه علوم انسانی اسلامی برای موضوع مواجه با آسیب‌های اجتماعی دعوت می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص مقابله با  آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: رهبری در جلسه‌اردیبهشت ماه سال جاری  فرمودند که انتظار ما از مسئولان انجام کارهای خارق‌العاده است و  با کارهای روزمره و عادی نمی توانیم به توفیق چندانی دست پیدا کنیم و  امیدواریم همانطور که رهبری فرمودند جهاد فکری، تبیینی و مالی در مسیر حل این آسیب‌ها به کار گرفته شود  که طبق وعده الهی حضور مردم حمایت خداوند را هم به دنبال خواهد داشت.

ثقفی با اشاره به نقش مهم رسانه برای افزایش انگیزه، رغبت و آگاهی مردم در از بین بردن آسیب‌های اجتماعی بسیار  گفت: واقعیت این است بدون حضور مردم آن چه که در شأن آن جامعه الگو است محقق نمی‌شود از رسانه‌ها خواهش می‌کنیم علاوه بر پوشش خبری این همایش به رسالت خود بر تبیین آسیب‌های اجتماعی و راهکارهای مقابله با آن بپردازند قطعا هر عمل خیری که هر کس در این زمینه بر دارد باقیات و صالحات خود را فراهم کرده است.

انتهای پیام /

حل مشکلات اجتماعی نیازمند راهکارهای خارق‌العاده‌ است

برچسب ها: آسیب ، جهاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار