رئیس بسیج دانشجویی دانشگاه چمران اهواز:

انتقال آب به سایر استان‌ها مشکل اصلی خوزستان است/ ۳ دستگاه آب شیرین کن براى آبادان خريدارى مى شود

طرفی گفت: مشکل آب شهر‌ها طبق قول مسئولان امروز و فردا حل می‌شود، اما روستا‌ها وضع مطلوبی ندارند.

مهدی طرفی فرمانده بسیج دانشجویی دانشگاه چمران اهواز  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: مشکل آب شهر خرمشهر حل شده، اما در روستا‌های شهرستان این مشکل همچنان وجود دارد. شهرستان آبادان هم همینطور است؛ در چند روز آینده مشکل آب شهر حل می‌شود، اما روستا‌های آبادان حدود دو ماهی است که مشکل آب دارد، مشکل تنها آب شرب هم نیست، روستاییان مدت هاست برای تامین آب شرب آب معدنی می‌خریدند؛ امروز مشکل، عدم وجود آب برای آبیاری نخلستان و دام هاست. 

طرفی با اشاره به حرکت‌های دانشجویی در حل مشکل آب خوزستان گفت: حرکت دانشجویی واقعاً اثر گذار است. کسانی که پای کار هستند نیرو‌های جهادی و بسیج دانشجویی اند که از مدت‌ها قبل وارد عرصه شدند؛ جوانان بسیجی آبادان و خرمشهر هم پای کار هستند، گروه جهادی دانشجویان دانشگاه چمران، دانشگاه‌های اهواز در شهرستان‌های استان حسابی در این مدت زحمت کشیدند.

وی در خصوص نحوه خدمت‌رسانی به مردم روستا‌ها گفت: بر اساس سهمیه بندی که انجام شده به هر روستا یک روز در میان آب می‌رسانیم. متأسفانه با کمبود تانکر آب مواجه ایم. مردم استان با آبی که در لوله هاست نمی‌توانند شستشو کنند و تانکر‌های آب و استان هم جوابگو نیست، در حال حاضر تانکر‌های آب، پنج، هشت، ده و ۳۰ هزار لیتری در حال خدمت رسانی است، اما تعداد آن‌ها کم است، اگر همتی برای تجهیز استان به تانکر آب صورت نگیرد مزارع و دام استان لطمه سنگینی خواهد خورد، زندگی مردم استان از کشاورزی نخلستان‌ها و دامداری می‌گذرد، در همین مدت هم بسیاری از روستاییان ناچار شدند دام‌های خود را بفروشند.

فرمانده فرمانده بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه ۷۹ روستا در آبادان وجود دارند، گفت: در جلسه‌ای که با امام جمعه آبادان داشتیم و ایشان هم از ما حمایت کردند درخواست افزایش تانکر را مطرح کردیم، در حال حاضر حدود ۵۰ تانکر برای آبادان و خرمشهر وجود دارند و بر اساس محاسبات ما حداقل سی تانکر دیگر نیاز است.

انتقال آب  مشکل اصلی خوزستان است 

وی با بیان اینکه متاسفانه بعضی از مسئولان معتقدند مشکل آب خوزستان در حال حل شدن است، گفت: مشکل آب شهر‌ها طبق قول مسئولان امروز و فردا حل می‌شود، اما روستا‌ها وضع مطلوبی ندارند، طرح غدیر هم به صورت ریشه‌ای مشکل را حل نمی‌کند، مشکل اصلی آب خوزستان انتقال آب این استان به سایر استان هاست. بحث اصلی، شوری آب اروند است که به دلیل انتقال آب استان به استان‌های دیگر ایجاد شده است.

علت اصلی ریزگردها در استان هم به دلیل همین انتقال غلط آب استان بوده است. 

حل مشکل آب خوزستان به تانکرهای بیشتری نیاز دارد/ روستاهای استان وضع مطلوبی ندارند/  حضور مسعود شجاعی در آبرسانی استان

طرفی در خصوص دیدار کاپیتان تیم ملی فوتبال از حرکت جهادی دانشجویان گفت: آقای شجاعی فرزند استان و شهر آبادان هستند. ایشان در خصوص مشکل آب استان یک پست اینستاگرامی گذاشتند؛ ما هم از ایشان دعوت کردیم تا در منطقه حضور داشته باشند و از نزدیک شاهد فعالیت‌های جهادگران و دانشجویان باشند، ایشان دیروز با ما در جلسه‌ای صحبت کردند به هر حال باید بدانیم که حرکت نظام و انقلاب رو به جلو است و ادامه این حرکت تنها با همدلی و همکاری همه مردم ورزشکاران و مسئولان امکان پذیر است.

رئیس بسیج دانشجویی دانشگاه چمران اهواز افزود: ایشان با دیدن مشکلات قول پرداخت هزینه ۳ دستگاه آب شیرین کن برای شهر آبادان را دادند، به هر حال هر دستگاه آب‌شیرین‌کن هم هزینه زیادی دارد، امروز هم بعد از اینکه با بچه‌ها در آبرسانی به روستا‌های استان همکاری کردند تصمیم بر این شد که این آب شیرین کن‌ها در مناطق محروم استان قرار داده شود، کار‌های کارشناسی در حال انجام است که آب شیرین کن‌ها در مناطقی نصب شوند که بیشترین کمک به حل مشکل آب شهرستان باشد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.