استاندار تهران خبر داد

۲۰۲ هزار وسیله نقلیه عمومی تهران نوسازی می‌شود/۵۰ درصد هزینه‌های نوسازی را دولت تامین می‌کند

مقیمی گفت: مقرر شده است که ۲۰۲ هزار وسیله نقلیه عمومی شهر تهران نوسازی شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدحسین مقیمی استاندار تهران در نشست کمیته کارگروه ساماندهی حمل و نقل عمومی و وسایل سنگین که امروز(شنبه) در استانداری تهران برگزار شد، با بیان اینکه در اسفند ماه سال گذشته مقرر شد که حدود ۲۰۲ هزار دستگاه اتوبوس، مینی بوس و کامیونت نوسازی شوند، اظهار کرد: در واقع قرار شد که تمام سیستم حمل و نقل عمومی و خودرو‌های فرسوده در استان و شهر تهران نوسازی شوند.

وی افزود: بنا بر طرح دولت تمام خودرو‌های فرسوده و کامیون‌های حمل بار مانند کامیون‌های حمل خاک و نخاله‌های ساختمانی که در شب تردد دارند، نوسازی می‌شوند.

استاندار تهران گفت: بر اساس طرح نوسازی خودرو‌های فرسوده، ۵۰ درصد از هزینه نوسازی را دولت از محل صرفه جویی ارزی تامین خواهد کرد که این امر موجب صرفه‌جویی در هزینه و مصرف سوخت نیز می‌شود.

وی ادامه داد: ۲۰ درصد از هزینه نوسازی را صاحبان خودرو‌ها و کامیون‌ها پرداخت می‌کنند و ۳۰ درصد دیگر از طریق تسهیلاتی که سیستم بانکی در اختیار این افراد قرار می‌دهد، تأمین خواهد شد.

مقیمی تصریح کرد: با توجه به سیاست‌های اقتصادی کشور، سود تسهیلات را شورای پول و اعتبار تامین می‌کند.

وی افزود: ما در استان مجری مصوبات دولت، شورای پول و اعتبار هستیم و نظرات اتحادیه‌ها، کامیون داران و اتوبوس داران را از سوی سازمان‌های اجرایی دریافت می‌کنیم.

استاندار تهران گفت: با نوسازی سیستم حمل و نقل عمومی می‌توانیم آلودگی هوا را کاهش دهیم و همچنین با این کار رانندگان و سیستم شهری نیز از فرسوده بودن راحت می‌شوند. به همین منظور ما به دنبال آن هستیم تا بیشتر از خودرو‌های داخلی برای حمل و نقل عمومی استفاده کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار