تسویه حساب کامل دولت با بازنشستگان تا پایان شهریور ۹۷

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت تسویه حساب کامل پاداش بازنشستگان فرهنگی را تا پایان شهریور سال جاری قول داده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ الهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش درخواست پرداخت بخشی از این مطالبه‌ها در تیرماه جاری را داده است و این موضوع منافاتی با پرداخت‌های ماهانه ندارد.

وی با اشاره به اینکه پاداش سال ۱۳۹۶ بازنشستگان فرهنگی حدود ۳۷ هزار میلیارد ریال است، ادامه داد: پاداش خدمت بازنشستگان در سال جاری نیز حدود ۵۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

ترکمن با بیان اینکه کل مطالبه‌های آموزش و پرورش به شکل‌های مختلفی احصا و تایید می‌شود، اضافه کرد: طبق گمانه زنی‌ها این مطالبه‌ها حدود ۲۲۰ هزار میلیارد ریال است.

وی با اشاره به اینکه ارقام ارائه شده به عنوان معوقات وزارت آموزش و پرورش گمانه زنی است و تا از مبادی قانونی تایید نشود نمی‌توان مبلغ قطعی اعلام کرد، اضافه کرد: یکسری از معوقه‌ها متعلق به سال ۱۳۹۵ و قبل از آن است که به استناد ماده یک قانون رفع موانع تولید باید این معوقه‌ها در سامانه بدهی‌های دولت ثبت و در جلساتی با وزارت دارایی این موارد با ارائه مدارک مستند تایید شود.

وی ادامه داد: بخشی از مطالبه‌ها نیز مربوط به سال ۱۳۹۶ است و قانون برنامه ششم در این زمینه حکم می‌کند و نحوه اجرای قانون بر اساس آن تعیین تکلیف می‌شود.

ترکمن گفت: بخشی از مطالبه‌های آموزش و پرورش نیز به پاداش خدمت بازنشسته‌ها که ۱۰۰ هزار میلیارد ریال است، مربوط می‌شود و تمامی آن‌ها مطالبه جاری نیست.

وی با بیان اینکه این نهاد در سال ۱۳۹۶ با کسری بودجه ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی مواجه بود، گفت: ۶ هزار میلیارد ریال از این مطالبه‌ها پرداخت شد.

وی با اشاره به تکالیف قانونی وزارت آموزش و پرورش گفت: این وزارتخانه از سال ۱۳۹۶ مکلف به اجرای قوانین برنامه ششم توسعه بوده و پیش بینی شده تا ۳۰ هزار میلیارد ریال برای رتبه بندی فرهنگیان و اجرای قوانین برنامه ششم نیاز باشد که منوط به تایید نهایی قانون است.

 معاون وزیر آموزش و پرورش و جمعی از معاونان توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان‌های مختلف کشور به مدت ۲ روز برای شرکت در همایش این بخش در ارومیه حضور دارند.

این همایش با هدف بررسی سیستم‌های مالی و اداری آموزش و پرورش استان‌ها برگزار می‌شود؛ بررسی و سیاست گذاری برای برنامه‌های رفاهی از جمله اسکان فرهنگیان، بیمه تکمیلی و موارد مشابه از جمله موضوعات مطرح در این همایش است.

اعضای حاضر در این جلسه در کارگاه‌های تخصصی رفاهی، امور اداری، بودجه و امور مالی شرکت می‌کنند و برنامه‌های جنبی نیز برای این همایش پیش بینی شده که شامل افتتاح مرکز اقامتی و رفاهی فرهنگیان، بازدید از تالار‌ها و هتل فرهنگیان است.

 



انتهای پیام/ی

 

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش در ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.