اختصاص بیش از 21 هزار هکتار از اراضی شهرستان اردبیل به کشت بهاره

مدیر جهاد کشاورزی اردبیل گفت: بیش از 21 هزار و 200 هکتار از اراضی زراعی آبی و دیم شهرستان اردبیل به کشت بهاره اختصاص یافته و پیش‌بینی استحصال 500 هزار تن انواع محصولات در این منطقه به عمل آمده است.

بهروز آقازاده، مدیر جهاد کشاورزی اردبیل امروز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اظهار کرد: بیش از 21هزار و 200 هکتار از اراضی زراعی آبی و دیم شهرستان اردبیل به کشت بهاره اختصاص یافته است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود از این میزان اراضی در مجموع حدود 528 هزار تن انواع محصولات بهاره در اردبیل در سال زراعی جاری تولید شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل تصریح کرد : سیب زمینی ، چغندرقند، ذرت و انواع حبوبات از جمله باقلا، نخود ، عدس از محصولات بهاره کشت شده شهرستان است.

وی با بیان اینکه زمان برداشت محصولات بهاره در این شهرستان از تیرماه آغاز و تا اواخر شهریور ادامه دارد، افزود: شهرستان اردبیل از قطب‌های عمده تولید انواع محصولات کشاورزی استان است.

آقازاده به کشاورزان توصیه کرد: جهت افزایش کیفیت و کمیت تولید، کشت به موقع و استفاده از نهاده‌های استاندارد و توصیه‌های فنی کارشناسان بخش کشاورزی را درنظرداشته باشند.  

انتهای پیام/ع

برداشت محصولات بهاره در اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.