مدیر صندوق اجتماعی بیمه روستائیان آذربایجان‌شرقی؛

جذب ۴۷ درصد مشمولان بیمه روستایی و عشایری در آذربایجان شرقی

مدیر صندوق اجتماعی بیمه روستائیان آذربایجان‌شرقی از جذب ۴۷ درصد مشمولان بیمه روستایی و عشایری در آذربایجان شرقی خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  نظری مدیر صندوق اجتماعی بیمه روستائیان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه حدود ۴۷ درصد جمعیت هدف تحت پوشش قرار گرفته است، گفت: از لحاظ بیمه شده و تحت پوشش قرارگیری میزان ابلاغ شده، استان آذربایجان‌شرقی در رتبه اول قرار دارد.

وی افزود: بر اساس سهمیه ابلاغی برای استان آذربایجان‌شرقی از تعداد ۳۶۱هزار سهمیه ابلاغ شده، ۱۷۲ هزار نفر زن و مرد مابین سن ۱۸ تا ۵۰ سال و ساکن در مناطق روستایی و عشایر استان به عنوان بیمه شده اصلی، عضو صندوق شده‌اند.

وی با بیان اینکه حدود ۴۷ درصد جمعیت هدف تحت پوشش قرار گرفته است، افزود: از لحاظ بیمه شده و تحت پوشش قرارگیری میزان ابلاغ شده، استان آذربایجان‌شرقی در رتبه اول قرار دارد.

نظری با اشاره به انواع خدمات صندوق از جمله پرداخت مستمری تصریح کرد: بازنشستگی پیش از موعود از جمله انواع مستمری‌هاست که برای افراد با ۱۰ سال سابقه بیمه‌پردارزی و با شرایط سنی ۷۰ سال و نسبت به سنوات پرداخت می‌شود.

مدیر صندوق اجتماعی بیمه روستائیان، کشاورزان و عشایر استان خاطرنشان کرد: ۶ هزار نفر مستمری‌بگیر از بابت بازنشستگی پیش از موعود دریافت می‌کنند.

نظری با اشاره به شناسایی ۲۵۷ نفر از کار افتاده در استان توضیح داد: این افراد از لحاظ توان جسمی ۶۶ درصد افت داشته و حائز این مستمری شده‌اند.

وی ادامه داد: بالغ بر ۶ هزار و ۲۶۴ نفر نیز فوت کرده و خانواده‌هایشان از مستمری صندوق استفاده می‌کنند.

مدیر صندوق اجتماعی بیمه روستائیان، کشاورزان و عشایر استان متذکر شد: میزان وصولی در سال ۹۶ حدود ۴۴ میلیارد تومان بود و پرداختی در قالب انواع مستمری در حدود ۳۴ میلیارد تومان بود. 

 

انتهای پیام/ش

شناسایی ۲۵۷ نفر از کار افتاده در استان آذربایجان شرقی

برچسب ها: درمان ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.