مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی؛

تولید 76 مگاوات برق در نیروگاه های کوچک آذربایجان غربی

76 مگاوات برق در نیروگاه های کوچک آذربایجان غربی تولید خواهد شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت: 76 مگاوات برق از طریق مولدهای سوخت فسیلی، مولد کوچک انرژی تجدید پذیر و نیروگاه های خورشیدی در این استان تولید و خریداری شده است.

حسن بگلو افزود: از این مقدار 6 مگاوات برق توسط مولدهای سوخت فسیلی«مایع یا نفت و گاز» و 20 کیلو وات توسط مولد کوچک انرژی تجدیدپذیر «انرژی خورشیدی » تولید شده است.

وی ادامه داد: در استان  آذربایجان غربی 6 نیروگاه کوچک خورشیدی فعالیت  می کنند که توان تولیدی این نیروگاه ها در مجموع 50 کیلووات است .

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی با بیان اینکه نیروگاه‌های خورشیدی دومین نوع از نیروگاه‌هایی است که در دسته انرژی نو و تولید پراکنده قرار می‌ گیرند، گفت: سه نیروگاه از این نیروگاه های خورشیدی در ارومیه، 2 نیروگاه در پیرانشهر و یک نیروگاه در شهرستان مهاباد است.

خرید تضمینی برق برق از مشترکان خانگی

حسن بگلو ادامه داد: در صورت تولید برق توسط مشترکان با استفاده از سیستم‌های خورشیدی و بادی، برق تولید شده آنان 13 برابر قیمت فروش خریداری می شود.

وی اظهار کرد: وزارت نیرو در راستای استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و سرمایه‌های کوچک در چند سال گذشته اقدام به جذب سرمایه گذاران برای احداث نیروگاه‌های کوچک کرده است و سرمایه گذاران می‌توانند در این بخش ورود کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و 201 تفاهم نامه به منظور جلب همکاری مشترکان کشاورزی، تجاری، CNG و سایر مشترکان جهت جلوگیری از خاموشی احتمالی برق در تابستان منعقد شده است.

حسن بگلو اضافه کرد: این تفاهم نامه ها مربوط به بخش های ذخیره عملیاتی و کاهش یا قطع برنامه ریزی صنایع، کشاورزی، اداری و CNG، تجاری و مولدهای خودتامین است که با اجرای این تفاهم نامه ها تاکنون 77.46 مگاوات برق مصرفی کاهش یافته است.

 

انتهای پیام/ه

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.