دستیابی مجله بین المللی دانشگاه سمنان به ضریب تأثیر جهان عرب

مجله علمی زبان عربی " دراسات فی اللغة العربیة و آداب‌ها " از دانشگاه سمنان توانست از در گزارش سال ۲۰۱۷ میلادی پایگاه تخصصی " معامل التأثیر العربی" ضریب تأثیر دو و یک دهم دریافت کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علی حقیقی اصل معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه سمنان با اعلام این خبر گفت: از میان بیش از ۲۰۰ مجله معتبر علمی عربی که از سراسر جهان در این پایگاه نمایه  شده است، مجلة علمی پژوهشی «دراسات فی اللغة العربیة و آدابها» دانشگاه سمنان جزء معدود مجلاتی است که ضریب تأثیر بیش از دو درصد کسب کرده است.

وی  افزود: پایگاه تخصصی معامل التأثیر العربی (Arab Impact Factor) وابسته به اتحادیه دانشگاه‌های جهان عرب است که دفتر آن در مصر قرار دارد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه سمنان تصریح کرد: پایگاه ضریب تأثیر عربی «معامل التأثیر العربی» (Arab Impact Factor) معیاری است برای تعیین میزان ضریب تأثیر مجلات علمی پژوهشی که به زبان عربی منتشر میشود و بیانگر اهمیت و جایگاه علمی هر مجله است.  

به گفته وی،   پژوهشگران بسیاری از دانشگاه‌های مختلف ایران و بیشتر کشور‌های اسلامی از جمله سوریه، عراق، اردن، سودان، الجزایر، مصر، عربستان واندونزی مقالات پژوهشی خود را به منظور ارزیابی و چاپ برای این مجله علمی پژوهشی معتبر ارسال میکنند.

انتهای پیام /  گ

 مجله بین المللی دانشگاه سمنان 

برچسب ها: وزارت علوم ، مقاله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.