انتقاد مقام سابق امنیتی افغانستان از خودسری‌های آمریکا در این کشور

رییس سابق اداره امنیت ملی افغانستان با انتقاد از خودسری‌های واشنگتن، گفت آمریکا بدون مشورت با افغانستان، شمار نیرو‌های خود را در این کشور افزایش داد.

انتقاد مقام سابق امنیتی افغانستان از خودسری‌های آمریکا در این کشوربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از یورو نیوز، «امرالله صالح»، رییس سابق اداره امنیت ملی افغانستان، با انتقاد از آمریکا گفت: دولت و مردم افغانستان در محاسبات جنگ و صلح آمریکا به عنوان یک عامل اساسی دخیل نیستند و آمریکا بدون مشورت با افغانستان، نیروهای خود را کم و زیاد می‌کند.

وی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «یورو نیوز» که محتوای آن در رسانه های افغانستان منعکس شد، گفت: باید با تأسف بسیار پاسخ دهم که ما در محاسبات صلح و جنگ آمریکا تعیین کننده نیستم، آمریکا زمانی که تصمیم گرفت نیروهای خود را در افغانستان افزایش دهد، با دولت و مردم این کشور مشورت نکرد.

صالح با اشاره به امضای پیمان راهبردی میان افغانستان و آمریکا گفت: زمانی که افغانستان هدف حملات ارتش پاکستان قرار می گیرد، آمریکا به عنوان کشوری که با افغانستان و پاکستان متحد است، ابتدا بی طرف می ماند سپس ناخودآگاه به اقدام پاکستان احترام می گذارد.
انتهای پیام/

انتقاد رییس سابق اداره امنیت ملی افغانستان از اقدامات آمریکا در قبال این کشور

برچسب ها: آمریکا ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار