پرهیز از تشریفات مهمترین پیام کنگره آیت‌الله حاج شیخ غلامرضا یزدی است

استاندار یزد گفت:هدف از برگزاری کنگره آیت‌الله حاج شیخ غلامرضا یزدی احیای ویژگی‌هایی است که نیاز امروز جامعه به حساب می‌آید.

به گزارش خبرنگار حاضر در محل گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ استاندار یزد در نشست خبری ستاد بزرگداشت آیت‌الله حاج شیخ غلامرضا یزدی ،فقیه خراسانی، بابیان اینکه یکی از مهم‌ترین خصلت‌های شیخ اخلاق‌مداری بود گفت: هدف از برگزاری این کنگره احیای ویژگی‌هایی است که نیاز امروز جامعه به حساب می‌آید.

محمود زمانی قمی افزود: ازجمله ویژگی‌هایی که این عالم ربانی را ماندگار کرده مردم‌داری و مردمی بودن ایشان است.

استاندار یزد با اشاره به اینکه اخلاق از جمله عناصر الهی است که به هرکس عنایت شود ماندنی خواهد شد اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های مهمی که در دین مبین اسلام بران تأکید شده است اخلاق است.

زمانی قمی معرفی سلوک اخلاقی شیخ غلامرضا را یکی دیگر از اهداف برگزاری این کنگره عنوان کرد و گفت: در طول تاریخ حتی انسان‌های غیرمسلمان هم به دلیل رعایت اخلاق انسانی جاویدان شدند.

وی  با اشاره به این مطلب که شخصیت‌های اخلاقی شاخص مهمی در توسعه فرهنگی و هدایت جامعه ایفا می‌کنند اظهار داشت: امام خمینی (ره) نماد یک رهبر اخلاق مدار بود و اخلاق ایشان یکی از علل گرایش مردم به سمت امام (ره) بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بر اساس توصیه‌های آیت‌الله ناصری نماینده  ولی فقیه در استان تمامی هزینه‌های این مراسم از سوی خیران استان و کشور تأمین‌شده و در این زمینه یک ریال بودجه دولتی هزینه نشده است.

استاندار یزد تأکید کرد: جلوگیری از تشریفات و هزینه‌های اضافی مهم‌ترین اولویت اجرای این کنگره عظیم است.

وی در پایان حضور علما و شخصیت‌های بزرگ علمی و دانشگاهی را در این کنگره نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه آن دانست و اظهار داشت: در این مراسم استان یزد میزبان شخصیت‌های علمی کشوری به‌ویژه حضرات آیات استادی و حسینی بوشهری خواهد بود.

انتهای پیام/ی

مردم‌داری از ویژگی های  آیت‌الله حاج شیخ غلامرضا یزدی بود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار