سیل و سرما ۶۳۰ میلیارد تومان به کشاورزی آذربایجان غربی خسارت زد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: سیل، تگرگ و سرما به اراضی باغی و زراعی استان ۶۳۰ میلیارد تومان خسارات زده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛اسمعیل کریم زاده  رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان در خصوص خسارات وارد شده ناشی از سیل، تگرگ و سرما به اراضی باغی و زراعی استان آذربایجان اظهارداشت: از پاییز سال ۹۶ تا به امروز در اثر حوادث طبیعی سیل، تگرک، سرمازدگی متاسفانه ۵۷ هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی استان آذربایجان غربی دچار خسارت شده اند که میزان برآورد خسارات ۶۳۰ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه در فروردین ماه سالجاری نیز در اثر سرمازدگی ۵۸۰ میلیارد تومان خسارات وارد شده است گفت: کشاورزانی که محصولات خود را بیمه کرده اند می‌توانند از مزایای صندوق بیمه محصولات کشاورزی استفاده کنند و برای آن دسته از کشاورزانی که بیمه نکرده اند اکیپ خسارات جهاد کشاورزی اقدام به صورت برداری و تهیه لیست خسارات‌ها کرده که به محض تخصیص اعتبارات جبران خسارات خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی اجرای روش‌های نوین آبیاری در پایاب دو رود ارس و زاب، شمال و جنوب استان در حوزه آبریز دریاچه ارومیه را مهمترین برنامه‌های سازمان متبوع خود در سال جاری عنوان کرد.

کریم زاده گفت: برای کشت گلخانه‌ای و پرورش ماهی، طرح‌های دامدار بزرگ در خارج از حوزه دریاچه ارومیه آماده اعطای مجوز، زمین و تسهیلات بانکی هستیم.

 

انتهای پیام/پ

 

خسارت های ناشی از سرما به کشاورزان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.