پرتماشاگرترین نمایش سنگلج؛ با استقبال فراوان در ایوان شمس در حال اجراست

نمایش «سرآشپز پیشنهاد می کند»، از 27 فروردین ماه در ایوان شمس به روی صحنه رفته است و با استفبال بسیار خوبی مواجه شده است.

به گزارش خبرنگارحوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  نمایش کمدی موزیکال سرآشپز پیشنهاد می کند، از 27 فروردین 97 در سالن ایوان شمس تهران به روی صحنه رفته و با استقبال بسیار خوب مخاطبان تئاتر مواجه شده است. این نمایش پر تماشاگرترین نمایش سال گذشته در تماشاخانه سنگلج بوده است.

به دلیل استقبال خوب مخاطبان تئاتر از این نمایش، با شهاب الدین حسین پور کارگردان سرآشپز پیشنهاد می کند، گفتگو کردیم.

حسین پور در خصوص این نمایش گفت: قصه این نمایش از شاهنامه و داستان ضحاک و ماردوش گرفته شده است. نویسنده و دراماتورژ این نمایش  محمد امیر یاراحمدی است.

داستان این نمایش، داستان پادشاهی ظالم است که از چاقی فراوان رنج می برد و برای همین، فراخوانی برای استخدام یک آشپز می دهد.

 

پرتماشاگرترین نمایش سنگلج، با استقبال فراوان در ایوان شمس

 

وی با بیان اینکه چهار بازیگر در این تئاتر نقش آفرینی می کنند، افزود: البته هر بازیگر چند نقش بازی می کند. خودم هم بعد از چند سال دوری از بازیگری، در این تئاتر نقش یک روح را دارم.

حسین پور با بیان اینکه این نمایش سال ها قبل اجرا داشته و با رویکرد آیینی و سنتی به روی صحنه رفته است، ادامه داد: ما در دوازدهمین دوره تئاتر دانشگاهی و در پانزدهمین دوره تئاتر آیینی سنتی مقام کسب کرده ایم،همچنین در سال 96 پرفروش ترین اجرا در سالن سنگلج را به خودمان اختصاص دادیم.

کارگردان نمایش «سرآشپز پیشنهاد می کند» در ادامه به تشریح ویژگی های این نمایش پرداخت و اظهار کرد: 70 درصد موزیک نمایش، از آواز های ایرانی تشکیل شده است. حیف است که این سبک اصیل در کشورمان به فراموشی سپرده شود.

هدف ما این است که اصالت نمایش ایرانی را احیا کنیم. البته ما از تکنیک های مدرن هم دراین نمایش اسفاده کردیم و تلاشمان این بود که سبک اصیل سنتی تئاتر ایرانی را با شیوه های نوین ترکیب کنیم. ما در آهنگسازی کار ها از قطعات محلی استفاده کرده ایم. همچنین در طراحی گریم، صحنه و لباس رویکردی ترکیبی در فضای سنتی و مدرن داشته ایم.

 

پرتماشاگرترین نمایش سنگلج، با استقبال فراوان در ایوان شمس

 

حسین پور در خصوص تغییر بازیگران نمایش بیان کرد: ما بازیگرانمان را پیش از سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر تغییر دادیم. چرا که دو بازیگر نتوانستند، برنامه کاریشان را با ما تنظیم کنند و رامین ناصر نصیر و شهرام قائدی جایگزین آن ها شدند. البته روند کاری ما تغییری نکرد. ابتدا هماهنگ شدن کمی سخت بود، اما آن ها بازیگران درجه یک و حرفه ای هستند و به خوبی در جریان داستان تئاتر ما قرار گرفتند.

وی در پایان در خصوص درخشش آرش فلاحت پیشه بازیگر نقش سرآشپز گفت: آرش فلاحت پیشه نقش آفرینی بسیار خوبی در کار دارد. او به اندازه ای حرفه ای است که در نقش های مختلف به خوبی قرار می گیرد. من پیش از سرآشپز در اجراهای دیگر نیز با او کار کردم.

 

پرتماشاگرترین نمایش سنگلج، با استقبال فراوان در ایوان شمس

 

انتهای پیام/

صحبت های شهاب حسین پور درباره نمایش «سرآشپز پیشنهاد می کند»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار