جوکار در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

مخالفان آل سعود باید یک رهبر واحد داشته باشند

معاون پارلمانی سپاه گفت: مخالفان بن سلمان اگر شاهد حضور رهبری واحد بودند، به طور حتم، رویدادهای اخیر اعتراضی در عربستان می‌توانست کار پادشاه سعودی را یکسره کند.

محمدصالح جوکار معاون پارلمانی سپاه در گفت‌‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی با شگاه خبرنگاران جوان، درباره تیراندازی در نزدیکی کاخ پادشاه عربستان سعودی در بامداد یکشنبه گفت: با توجه به سرسپردگی آل سعود و شخص بن سلمان به ایالات متحده آمریکا و همچنین نارضایتی مردم عربستان و شاهزادگان از این رژیم، بعید به نظر نمی‌رسد که اتفاقات بامداد یکشنبه در ریاض تلاش برای کودتا و سرنگونی بن سلمان بوده باشد.

وی اظهار کرد: با توجه به اختلافات و مشکلات داخلی در عربستان، هر چقدر سران سعودی و مقامات دولتی این کشور اتفاقات اخیر ریاض را به پرواز پهپاد و تیراندازی به آن نسبت دهند، اما حقیقت این است که ساختار حکومتی آل سعود دچار ضعف امنیتی است و این موضوع می‌تواند باعث شکل گیری کودتاهای متعدد شود.

معاون پارلمانی سپاه پاسداران تصریح کرد: با توجه به اینکه بن سلمان درصدد یکپارچگی حکومت و حذف مخالفان خود است، این وقایع در کاخ سلطنتی عربستان غیر محتمل به نظر نمی‌رسید.

جوکار با بیان اینکه اتفاقات اخیر ریاض می‌تواند یک بهانه و اهرم فشار برای ولیعهد جوان و خام سعودی باشد، افزود: بن سلمان ممکن است از این وقایع به نفع خود استفاده کند و مسیر را برای پادشاهی خود هموار کند.

وی اظهار کرد: قطع به یقین این اتفاقات، اولین و آخرین تحولات در عربستان نبوده و نیست و در آینده تزلزل جدی در ارکان و ساختار آل سعود به وقوع خواهد پیوست ضمن اینکه خفقان موجود در عربستان باعث شده ارسال اخبار و اطلاعات با محدودیت مواجه شود، بنابراین هنوز ابعاد وقایع بامداد یکشنبه ریاض مشخص نشده و نمی‌توان به طور کامل به قضاوت و داوری این رویدادها پرداخت.

عضو کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم با اظهار اینکه نفوذ شاهزادگان در قبایل مختلف و حتی در بدنه ارتش باعث تداوم سلسله نارضایتی‌ها و کودتا‌ها خواهد بود، افزود: به طور مسلم این زخم باز هم بر پیکر بن سلمان زبان باز خواهد کرد، چرا که اصلاحات او به عنوان فرد پرچمدار اصلاح طلبی که طبق میل آمریکا اقداماتش را عملی می‌کند، باعث نارضایتی‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی خواهد شد.

معاون پارلمانی سپاه پاسداران در پایان خاطرنشان کرد: مخالفان بن سلمان اگر شاهد حضور رهبری واحد بودند، به طور حتم، رویدادهای اخیر اعتراضی در عربستان می‌توانست کار پادشاه سعودی را یکسره و اهداف آنها را محقق کند و نگذارد سلطه کامل غرب و صهیونیسم در این کشور ادامه پیدا کند، هر چند که ثبات و پایداری عربستان در آینده محتمل به نظر نمی‌رسد.
انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
انشالله نابودی السعود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
به امید خدا ال سعود رو به سرنگونی هست .
آخرین اخبار