نوروز 97 بدون تلفات جاده ای در بخش حمل و نقل عمومی اصفهان

در ايام نوروز 97 در بخش ناوگان حمل و نقل عمومي اصفهان هيچ كشته اي نداشته ايم.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،روابط عمومي اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان اصفهان ، درمراسمي از نيروهاي پليس راه استان اصفهان  كه در ايام نوروز نقش موثري در كاهش تصادفات جاده اي و همچنين روانسازي عبور و مرور داشته اند،تجليل شد .

 مدير كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان اصفهان  در اين مراسم گفت : نبود جدايي مجموعه راهداري وحمل و نقل جاده اي استان و پليس راه و همكاري هايي كه در سطح جاده هاي استان داشته اند موجب كاهش تصادفات شده است و با وجود امكانات و نيروهاي متعهدي كه در سطح جاده ها داريم مي توانيم با همكاري پليس راه  كاهش بيش از پيش تصافات را شاهد باشيم.

مهدي خضري افزود : ازحدود 12 هزار كيلومتر محورهاي مواصلاتی استان اصفهان حدود 80 در صد تصادفات در 2 هزار كيلومتر از اين محورها رخ مي دهد كه مديريت صحيح در اين نقاط مي تواند كاهش شديد تصادفات و تلفات را در پي داشته باشد .

وی خاطرنشان كرد : در دهه اول نوروز امسال با افزايش قابل توجه تلفات جاده اي روبروشديم ولي با اقداماتي كه پس از تحقيق ترافيكي مناسب به وضعيت جاده هاي استان داشتيم با كاهش صد درصدي تصادف روبرو شديم  و آمار تلفات از 16 نفر در نيمه اول نوروز به 8 نفر در نيمه دوم كاهش يافت  كه  اين امر نشان ميدهد با همفكري و همكاري مجموعه پليس راه و  راهداري و حمل و نقل جاده اي مي توانيم با كاهش تصادفات و تلفات در جاده ها روبرو شويم.

مدير كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان اصفهان افزود : براي كاهش تصادفات جاده اي تاكنون تجهيزات و امكانات در جاده ها را ملاك قرار داده ايم ولي  بايد به سمت مهندسي ترافيك حركت كنيم و اين امر  با وجود امكانات و همچنين افراد متخصص در اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي امكان پذير است.

رئيس كميته حمل و نقل ستاد هماهنگي سفر استان اصفهان با اشاره به اينكه در ايام نوروز 97  بخش ناوگان حمل و نقل عمومي هيچ كشته اي نداشته است افزود : اگر كنترل و نظارت بيشتري بر ناوگان حمل و نقل داشته باشيم ، تخلفات كاهش چشمگير خواهد داشت.

وي گفت : اجراي طرح سپهتن ( سامانه پايش هوشمند تردد ناوگان ) در ناوگان حمل مسافر بسيار تاثيرگزار بود و موفقيت هاي زيادي در كاهش تصادفات به دست آمد و سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي كشور طرح نصب سپهتن در ناوگان باري را نيز در دستور كار خود قرار داده است .

خضري گفت : با توجه به تصادفاتي كه در حوزه حمل و نقل بار وجود دارد طرح هاي كنترل ساعت خواب ،كارتهاي هوشمند و سامانه كنترل بارنامه و جلوگيري از اضافه تناژ بايد بيش از پيش مورد توجه قرار گيرد چرا كه علاوه بر آسيب هايي كه اين اضافه تناژ به جاده ها وارد مي سازد در كنترل خودرو و ايجاد تصادف  نيز موثر است.

وي خاطر نشان كرد : در غرب استان كه فضاهاي كوهستاني و سرسبز بيشتري وجود دارد واژگوني خودرو در حد صفر است ولي در محورهاي شرقي همچون  خور و كاشان آمار واژگوني بسيار زياد است كه بر اساس مطالعات علمي بايد به سمت روح دهي و جان بخشي  به جاده ها و در نتيجه كاهش تصادفات حركت كنيم .

خضري با بيان اينكه روز هفتم ارديبهشت ماه از سوي شوراي فرهنگ عمومي به نام روز ملي ايمني حمل و نقل نام گرفته است افزود : بايد با استفاده اي ظرفيت هاي موجود و  فرصت ايجاد شده  شرايط را براي افزايش ايمني سفرهاي جاده اي  و درنتيجه كاهش تصادفات فراهم کنیم.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: حمل و نقل ، نوروز 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار