برگزاری نشست شورای امنیت در مزرعه‌ای در سوئد درباره سوریه

فرار است امروز شنبه اعضای دائم شورای امنیت در مزرعه‌ای در جنوب سوئد نشستی برای بررسی اوضاع سوریه و دیگر مسائل برگزار کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، شورای امنیت سازمان ملل روز شنبه در خصوص غلبه بر اختلاف نظرها در مورد چگونگی پایان دادن به جنگ در سوریه در یک مزرعه در جنوب سوئد نشستی برگزار می‌کند.

این نهاد که معمولا جلسات سالانه خود را در نیویورک برگزار می‌کند، امسال از 15 سفیر و «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل دعوت کرده است تا جلسه غیر رسمی خود را در روستایی در جنوب کشور سوئد – که از اعضای دائم سازمان ملل محسوب نمی‌شود – برگزار کنند.

حضور «استفان دی میستورا»، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه در این جلسه هنوز تایید نشده است.

مزرعه مذکور، خانه ییلاقی «داگ هامرشولد»، دومین دبیرکل سازمان ملل، است که در سال 1961 در سقوط هواپیما در آفریقا کشته شد.

دولت سوئد با اشاره به این که این کشور کیلومترها با دمشق و نیویورک فاصله دارد گفت در این جلسه ابزارهایی برای تقویت و تاثیرگذاری بیشتر ماموریت سازمان ملل در جهت حفظ صلح پیدا خواهد شد.

«مارگوت والستروم»، وزیر خارجه سوئد نیز از انتخاب این کشور به عنوان میزبان این نشست استقبال کرد و گفت سوئد پیشینه‌ای طولانی برای پیشگیری از مناقشات بر سر صلح و ارائه راه حل دارد.

«کارل اسکاو»، معاون سفیر سازمان ملل در سوئد نیز گفت هدف از این جلسه «بازسازی مذاکرات» پس از حمله هوایی آمریکا، انگلیس و فرانسه علیه سوریه و حرکتی دوباره با صبر و فروتنی است.

اسکاو در ادامه افزود این مزرعه مکانی الهام بخش و مناسب برای احیای قدرت‌ دیپلماسی است.

اگرچه جنگ در سوریه موضوع اصلی بحث و گفتگو در این جلسه نیست، از آن جا که این موضوع در ماه‌های اخیر میان اعضای شورا تفرقه ایجاد کرده است، در دستور کار قرار دارد.

14 آوریل گذشته آمریکا، انگلیس و فرانسه، بدون هیچ مدرکی «بشار اسد»، رئیس جمهور سوریه را به استفاده از سلاح‌های شیمیایی در شهر دوما متهم کردند و چند پایگاه سوری را هدف موشک‌های خود قرار دادند. این حمله که بدون قطعنامه شورای امنیت انجام شد، منجر به ایجاد تنش‌های شدیدی میان روسیه -که یک عضو دائم سازمان ملل است- با آمریکا، فرانسه، انگلیس و چین شده است.

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار