اسفنانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

حمل و نگهداری ارز تخلف است/ فروش بلیت‌های چار‌تری با 2 برابر قیمت به مردم

مدیرکل تعز‌یرات استان تهران گفت:در زمینه ساماندهی بازار ارز ورود کرده‌ایم،حمل و نگهداری ارز نوعی قاچاق محسوب می‌شود.

حمل و نگهداری ارز تخلف است/ فروش بلیت‌های چار‌تری با 2 برابر قیمت به مردممحمدعلی‌ اسفنانی‌ مدیرکل تعز‌یرات استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز در دستور کار سازمان تعزیرات حکومتی است، اظهار کرد: در واقع مبارزه با قاچاق کالا و ارز به شکلی است که ما با آن برخورد خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه با هرگونه خرید و فروش ارز بدون مجوز بانک مرکزی نیز مقابله خواهیم کرد، گفت: نه تنها خرید و فروش بلکه‌ حمل و نگهداری ارز به عنوان تخلفات و قاچاق محسوب می‌شود.

مدیرکل تعزیرات‌ استان تهران گفت: ما هم مانند دولت و بانک مرکزی در بحث قاچاق ورود کرده و در این زمینه در ایام قبل از تعطیلات نوروزی و پایان سال جلساتی با رئیس بانک مرکزی تشکیل دادیم تا ساماندهی در این زمینه صورت گیرد، همچنین این جلسات را در بحث برخورد با افرادی که در بازار ارز اخلال به وجود می‌آورند نیز تکرار کردیم.

وی ادامه داد: آمادگی داریم تا با مخلّان بازار ارز نیز به طور مداوم و مستمر برخورد کنیم؛ گشت‌های مستمر در این زمینه داشته و این امر در دستور کار ما قرار دارد.

اسفنانی با اشاره به اینکه در روزهای اخیر پرونده‌ای در این زمینه تشکیل نشده است، تصریح کرد: با توجه به حیطه‌ کاری ما تعداد شعبات در زمینه‌ مباحث قاچاق کالا و ارز افزایش یافته است و 4 نفر از قضات‌ ویژه در این زمینه به این موضوع در کمترین زمان رسیدگی می‌کنند.

مدیر کل تعزیرات استان تهران همچنین در خصوص ورود تعزیرات به بحث فرودگاه‌ها و بلیت هواپیما نیز افزود: میزان تخلفات در این زمینه کاهش یافته است و ما تفاهم‌نامه‌ای با سازمان هواپیمایی امضا کردیم تا در بحث ارائه خدمات به مردم و فروش بلیت هواپیما به هیچ وجه اجحاف نشود.

وی با اشاره به اینکه در زمینه بلیت‌های چارتری‌ نیز برنامه‌های مستمر داریم که در ماه‌های آینده این موضوع تعیین تکلیف خواهد شد، عنوان کرد: نه تنها در زمینه بلیت‌ها بلکه در زمینه مشکلات مربوط به آژانس‌های هواپیمایی که قیمت بلیت‌های آن‌ها گزاف است نیز ورود کرده‌ایم.

اسفنانی در ادامه با اشاره به اینکه در برخی ایام سال شاهد افزایش بی رویه قیمت بلیت پروازها بودیم، گفت: در این زمینه ورود کردیم و به طور جدی و بدون اغماض برخوردهای لازم صورت گرفته است؛ برخی از آژانس‌های هواپیمایی فاقد مجوز بودند و برخی دیگر نیز که بلیت‌های پرواز چارتری‌ به مردم ارائه می‌کردند نزدیک به 2 برابر بلیت‌ را به فروش می‌رسانده‌اند که این خود اجحاف در حق مردم بود.

وی در ادامه بیان کرد: برخی بلیت‌ها که 320 هزار تومان بود به 700 هزار تومان و برخی بلیت‌های دیگر که 250 هزار تومان بود به 650 هزار تومان فروخته می‌شد که طی بررسی‌های انجام گرفته مشخص شد آژانس هواپیمایی این بلیت‌ها را از آژانس‌‌های هواپیمایی‌ دیگر تهیه کرده و به قیمت 2 برابر به فروش می‌رساند که جلوی آن‌ها را گرفتیم؛ معتقد هستیم که سقفی منطقی برای قیمت‌های بلیت‌ باید تعیین شود، چراکه اکنون این میزان قیمت مطلوب نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Poland
ناشناس
۰۶:۴۴ ۲۹ فروردين ۱۳۹۷
مردم نباید ارز نگهدارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۲۸ فروردين ۱۳۹۷
موقع پروازبهشون ارزبدید بخدادست همشون کوتاه میشه.دلال ها.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۲۸ فروردين ۱۳۹۷
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۲۸ فروردين ۱۳۹۷
خطرناک هم هست از جهتی بخاطر سارقان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۲۹ فروردين ۱۳۹۷
بیچاره فقرا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۲۸ فروردين ۱۳۹۷
موقع پروازبهشون ارزبدید بخدادست همشون کوتاه میشه.دلال ها.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۲:۱۱ ۲۸ فروردين ۱۳۹۷
گرفتن ارزبعدازگیت پروازبهترین فکروعالی ترین برنامه هستش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۲۸ فروردين ۱۳۹۷
سلام وقت بخیر
اولا چرا سازمانهای نظارتی میگذارند مشگل ایجاد بشه بعد رسیدگی می کنند؟
آخرین اخبار