معاون میراث فرهنگی استان اصفهان خبر داد:

فروش کم‌سابقه 245 میلیارد ریالی صنایع دستی استان اصفهان در نوروز 97

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از فروش کم‌سابقه 245 میلیارد ریالی صنایع دستی استان به گردشگران در نوروز 97 خبر داد.

جعفر جعفرصالحی درگفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به برپایی نمایشگاه صنایع دستی در همه 24 شهرستان استان اصفهان در نوروز 97 اشاره و اظهار کرد: به برکت توانمندی هنرمندان و تولیدکنندگان شاخصی که در عرصه ملی و بین‌المللی در استان اصفهان فعال هستند، این استان همواره جایگاه ارزشمندی را در حوزه اقتصاد صنایع دستی داراست.

وی افزود: استان اصفهان به دلیل دارا بودن یک سوم صنایع دستی دنیا و دوسوم صنایع دستی کشور به لحاظ تعدد و سهم 60 درصدی تولید، همواره پذیرای خیل عظیم علاقه‌مندان اقصی‌نقاط کشور و دنیا در این عرصه است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: با این وصف در نوروز 97 با اتخاذ تدابیری هوشمندانه در راستای تولید و ترویج صنایع دستی و کمک به اقتصاد هنرمندان و تولیدکنندگان صنایع دستی در همه 24 شهرستان استان موفق به برپایی نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های صنایع دستی شدیم و این در حالی است که در نوروز 95 صرفاً 12 شهرستان و در نوروز 96 در 19 شهرستان بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های عرضه و فروش برپا شده بود.

جعفرصالحی خاطرنشان کرد: از نکات عمده و قابل تأمل دیگر در نوروز 97 استفاده از ظرفیت بوم‌گردی‌ها جهت عرضه و فروش بود که استان اصفهان توانست آغازگر سرفصلی جدید در کشور باشد.

گفتنی است، طی نوروز 97، استفاده از توان بوم‌گردی‌ها و مناطق عشایری و ارتقای اعتماد مشتریان جهت خرید از فروشگاه‌های ثابت(بیش از 950 فروشگاه) که با نظارت‌های دقیق و راه‌اندازی سامانه دریافت پیشنهادهای مشتریان(Votecht.ir) همراه بود، در مجموع منجر به فروش کم‌سابقه 245 میلیارد ریالی صنایع دستی استان اصفهان شد.

 

انتهای پیام/م

 

فروش نوروزی 24.5 میلیارد تومانی صنایع دستی در اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار