نمایندگان شورای امنیت به میانمار و بنگلادش سفر می‌کنند

قرار است هیأتی از نمایندگان شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی وضع مسلمانان روهینگیا به میانمار و بنگلادش سفر کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری آناتولی، هیأتی از نمایندگان شورای امنیت سازمان ملل متحد در روزهای آینده به منظور بررسی بحران پناهجویان روهینگیا به میانمار و بنگلادش سفر خواهد کرد.

سخنگوی سازمان ملل در جمع خبرنگاران گفت تمامی 15 فرستاده این شورا در بازه زمانی 26 آوریل تا 2 مِه در این سفر شرکت خواهند کرد.

سخنگوی سازمان ملل ابراز امیدواری کرد تمامی فرستادگان درباره این بحران با یکدیگر متحد شوند. وی گفت انتظار می‌رود این سفر، توجه جامعه بین‌المللی را به وضعیت اسفبار مسلمانان روهینگیا که به دلیل پاکسازی قومی مجبور به فرار از میانمار و پناهجویی در بنگلادش شده اند، جلب کند.

مسلمانان روهینگیا که سازمان ملل آن‌ها را ستم‌دیده ترین مردم جهان معرفی کرده است، از سال 2012 که ده‌ها نفر از آن‌ها در خشونت‌های محلی کشته شده اند، با ترس و نگرانی‌های بسیاری مواجه هستند.

در پی سرکوب اقلیت مسلمان به دست نیروهای نظامی میانمار، در تاریخ 25 اوت سال گذشته میلادی نزدیک به 750 هزار پناهجو که بیشتر آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دادند، از میانمار گریختند. بر اساس گزارش پزشکان بدون مرز، در بازه زمانی 25 اوت تا 24 سپتامبر، دست‌کم 9 هزار روهینگیایی در ایالت راخین کشته شدند.

این سازمان در گزارش روز 12 دسامبر خود اعلام کرد مرگ 71.7 درصد از 6700 مسلمان روهینگیا به دلیل خشونت بوده است. 730 خردسال با سن کمتر از 5 سال در میان این کشته شدگان حضور داشته اند.

سازمان ملل اسناد مربوط به تجاوزهای گروهی، کشتار مردم از جمله نوزادان و خردسالان، ضرب و شتم وحشیانه و مفقود شدن افراد به دست نیروهای امنیتی را ثبت کرده اند. بازرسان سازمان ملل در گزارشی اعلام کردند چنین خشونت‌هایی، جرائم علیه بشریت محسوب می‌شود.

سخنگوی سازمان ملل متحد گفت هیأت مذکور همچنین پیش از برگزاری انتخابات پارلمانی عراق در 12 مِه، برای نشان دادن حمایت خود، به این کشور سفر خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار