رییس کل دادگستری خراسان رضوی؛

اجرای احکام دینی و قضایی در گرو تامین دستگاه قضایی است

رییس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: اگر دستگاه قضایی تامین باشد می‌تواند تمام احکام دینی و قضایی را محقق کند.

اجرای احکام دینی و قضایی در گرو تامین دستگاه قضایی استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حجت الاسلام علی مظفری در مراسم گردهمایی روسای قضایی خراسان رضوی در دادگستری کل استان افزود: در قانون بودجه، حمایت‌های لازم از دستگاه قضایی نشد و بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه برای قوه محقق نشده و سه ماه آخر بودجه سال را دریافت نکردیم.

وی بااشاره به عملکرد دستگاه قضایی در سال ۹۶ گفت: عملکرد ما قابل قبول و رضایت بخش بوده که این نتیجه نقش آفرینی مسئولان قضایی بوده است.


رییس کل دادگستری خراسان رضوی افزود: آمار‌های سال ۹۶ خیلی خوب بوده آمار بالایی از پرونده‌های مختومه رسوبی داشتیم که از سال ۷۳ که ۳۷۰ هزار پرونده رسوبی داشتیم اکنون کمتر از ۱۵۰ تا ازین پرونده‌ها داریم که این نتیجه همدلی و رفاقت در این چندسال می‌باشد.
 
 
حجت الاسلام مظفری در ادامه با اشاره به دعای تحویل سال مبنی بر حول حالنا الی احسن الحال گفت: وقتی که رهبر انقلاب اسلامی می‌گویند اسرائیل نمی‌تواند ۲۵ سال آینده را ببیند این حرف از سنت‌های جاری الهی است، زیرا بر اساس سنت الهی هیچ مجموعه‌ای که بر اساس ظلم بنا شده باشد باقی نخواهد ماند بلکه نصرت الهی با مستضعفان است لذا هیچ قوم و ملتی تغییر نخواهد کرد مگر اینکه خود آن قوم بخواهد تغییر کند.

وی ادامه داد: اگر به سنت الهی اعتقاد داشته باشیم باید بدانیم سنت خدا تغییرپذیر نیست، خداوند یک قانون ثابت برای جوامع بشری ثابت کرده بنابراین این ما هستیم که خودمان را باید با قانون خدا منطبق کنیم و اگر ملتی بر قوانین الهی پایبند نباشند خداوند هم بر آن‌ها بهترین حاال را درنظر نمی‌گیرد.

رییس کل دادگستری خراسان رضوی گفت:زمانی احسن الحال برای قومی ترسیم می‌شود که خودش را با قوانین الهی منطبق کند و شرط پذیرش این دعا این است که خودمان را با سنت‌های الهی تطبیق داده و همراهی با این سنت‌ها برکات الهی را به همراه دارد.

حجت الاسلام مظفری ادامه داد: هرساله مقام معظم رهبری نقشه راه را با نامگذاری آن سال در استان خراسان رضوی ابلاغ می‌کنند و بیانات ایشان را اگر جامعه‌ای در آن قدم برداشتند نتیجه ان پیروزی بوده و در غیر این صورت همراه با شکست بوده است، زیرا ایشان براساس قوانین ثابت الهی صحبت می‌کنند.

انتهای پیام// ف. ح
 

برگزاری گردهمایی روسای قضایی خراسان رضوی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار