مراسم نوروزگاه سردشت در کنار آبشار شلماش برگزار می‌شود

مراسم نوروزگاه درکنارآبشار شلماش که یکی از جاذبه‌های طبیعی گردشگری سردشت است برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛مراسم نوروزگاه درکنار آبشار شلماش که یکی از جاذبه‌های طبیعی گردشگری سردشت است برگزار خواهد شد.
این مراسم به همراه اجرای برنامه‌های آئینی وآداب ورسوم سنتی مردم سردشت از جمله اجرا موسیقی سنتی شمشال وحیران همراه خواهد بود.
همچنین در مراسم نوروزگاه شلماش، کودکان سردشتی به اجرای سرود فارسی وکردی خواهند پرداخت.
این مراسم درروز‌های ۱۱ و ۱۲ فروردین از ساعت ۱۶ میزبان گردشگران خواهد بود.
گفتنی است آبشار شلماش در شهرستان سردشت قرار دارد که مقصد اصلی گردشگران در این شهرستان محسوب می‌شود واین آبشار از ۳ آبشار تشکیل شده و زیبایی آن باعث شده همه ساله به خصوص در فصل گرما هزاران نفر از مناطق مختلف برای دیدن این آبشار به سردشت سفر کنند.
این سه آبشار به ترتیب و پشت سر هم قرار گرفته اند که اولین آن‌ها در نزدیکی محل پارکینگ قرار دارد.
برای دیدن دو آبشار بعدی باید مسافتی نسبتا زیاد را طی کرد و وارد دره‌ای عمیق شد. امروزه با احداث راه پله و حصارهایی، بالا و پایین رفتن از دره راحت‌تر و کم خطر‌تر صورت می‌گیرد.
در فصل بهار این آبشار پر آب‌ترین روز‌های خود را می‌گذراند، گرچه آب و هوای منطقه تا اواسط اردیبهشت هم سرد است، ولی خرداد ماه فصل مناسبی برای سفر به این منطقه بوده ومسیر سردشت به آبشارشلماش مسیر زیبا وپردرختی است
همچنین از ۲۸ اسفند تا ۷ فروردین، تعداد ۲۰ هزار و ۸۸۰ نفر از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان بازدید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۸۴ درصدی داشته است.
شهرستان سردشت ۳۳ اثر تاریخی ثبت شده ملی دارد که سایت باستانی ربط، حمام تاریخی مربوط به دوران قاجار، پل قلعه تاسیان مربوط به دوران قاجار از مهم‌ترین آن‌ها هستند.
آبشار شلماش، آبشار رزگه، آبشار نیوه ژ، دشت وزنه، دشت مردواو (مرداب)، دشت باژار، چشمه آب معدنی گراوان، رودخانه دائمی زاب، دره خدرآباد، منطقه کوهستانی بیوران، گردنه زمزیران، و ۹۰ هزار هکتار جنگل از دیگر جاذبه‌های طبیعی و گردشگری این شهرستان است.

انتهای پیام/ن.م
 

برگزاری جشنواره نوروزگاه در سردشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.