نیروی انتظامی در بهمن ماه 96؛

شهادت 3 مامور در حمله دراویش گنابادی به کلانتری پاسداران/شکایت نیروی انتظامی از شهرداری تهران

مهم‌ترین اخبار نیروی انتظامی در بهمن ماه سال ۹۶ را در این بسته خبری بخوانید.

نیروی انتظامی در بهمن ماه//به گزارش خبرنگارحوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهم ترین اخبار نیروی انتظامی در بهمن ماه سال 96 را در این بسته خبری بخوانید.

برای توقف فعالیت های اقتصادی ناجا تابع نظر ستادکل هستیم

سردار حسین اشتری فرمانده ناجا در همایش روسای پلیس مواد مخدر  در خصوص صحبت های وزیر دفاع در رابطه با منع فعالیت های اقتصادی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ما تابع تصمیم های ستاد کل نیروهای مسلح هستیم و امیدواریم هرچه زودتر آنچه مد نظر ستاد است به ما اعلام شود در حال حاضر قرارگاه انضباط بخشی به فعالیت های اقتصادی در ستاد کل تشکیل شده است و ما هر چه مد نظر این قرارگاه باشد را اجرا می کنیم.

هیچ یقه سفید دولتی در قاچاق موادمخدر نقش ندارد

سردار محمد مسعود زاهدیان رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر در حاشیه همایش روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر در خصوص دخالت یقه سفید‌ها در قاچاق موادمخدر گفت: در دستگاه‌های دولتی چنین مواردی نداریم و یک وفاق کلی و عزم جدی در مسئولان در رابطه با مبارزه با موادمخدر وجود دارد و همچنین یک هم افزایی و عزم جدی را در مسئولان جمهوری اسلامی ایران در این راستا شاهد هستیم.

ممانعت پلیس از تاسیس موسسات اعتباری بدون مجوز

سردار منتظرالمهدی سخنگوی ناجا با اشاره به مصوبات ۶۱۸، ۶۱۶ و ۵۵۷ شورای عالی امنیت ملی مبنی بر اینکه از این پس نیروی انتظامی از دایر شدن موسسات مالی و اعتباری جدید که مجوز‌های لازم بانک مرکزی را اخذ نکرده باشند ممانعت به عمل می‌آورد، اظهار کرد: ضروری است که بانک مرکزی در اسرع وقت فهرست موسسات مالی و اعتباری مجاز و غیر مجاز را به تفکیک در اختیار این نیرو قرار دهد.

سردار منتظرالمهدی خاطر نشان کرد: شناسایی نهاد‌های پولی غیرمجاز و جلوگیری از فعالیت آنان در راستای ساماندهی بازار غیر متشکل پولی نیز در دستور کار پلیس قرار دارد.

نیروی انتظامی از شهردار تهران شکایت کرد

معاونت حقوقی نیروی انتظامی از شهرداری تهران به دلیل ارائه گزارش‌های غیر واقعی درباره عقد قرار داد میلیاردی با ناجا در زمان انتخابات ریاست جمهوری شکایت کرد.

در متن این اطلاعیه آمده است با استناد به گزارش شهردار تهران در جلسه علنی شورای شهر و ارائه گزارش غیر واقعی مبنی بر عقد قرار داد میلیاردی شهرداری با یکی از واحد‌های ناجا در زمان انتحابات ریاست جمهوری که روزنامه‌ها با تیتر اختلاس جدید شهرداری و ناجا در زمان انتخابات از آن نام بردند، معاونت حقوقی ناجا از شهرداری تهران برای ارائه این گزارش بدون مستندات قانونی شکایت کرد.

70 درصد‌ جرایم‌ سرقت‌ کشف می‌شود

سردار اسکندر مؤمنی‌ جانشین فرمانده‌ ناجا‌ در حاشیه مراسم‌ رونمایی از سامانه کشف و شناسایی اموال مسروقه‌ در فضای مجازی‌ با حضور در جمع خبرنگاران‌ گفت: بیش از 70 درصد از جرایم‌ مربوط به سرقت‌ کشف می‌شود.

جانشین‌ فرمانده ناجا‌ بازگرداندن‌ اموال به صاحبان‌ آن را‌ نکته‌ای مهمتر‌ برشمرد و اظهار کرد: تلاش ما این است که این کشفیات به دست مردم برسد‌ زیرا در بسیاری از موارد وقتی که اموال کشف می‌شد مشکل بعدی ما شناسایی‌ مالکان‌ واقعی آن بود.

انضباط، اطلاعات و کشف محوری، 3 رویکرد اصلی در پلیس پایتخت

سردار رحیمی رئیس پلیس پایتخت، در همایش قرارگاه یاسر که با حضور بازرسان و ناظران ناجا برگزار شد، ضمن ارائه خلاصه گزارشی در خصوص عملکرد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اظهار کرد: سعی کرده ایم که با 3 رویکرد انضباط محوری، اطلاعات محوری و کشف محوری، علاوه بر رضایت شهروندان به اهداف پلیس نیز دست پیدا کنیم.

این مقام ارشد انتظامی در تشریح عملکرد پلیس پایتخت، به اقدامات پلیس‌های تخصصی و یگان‌های ستاد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اشاره کرد و افزود: در حال حاضر با اشراف اطلاعاتی کامل، تمام برنامه‌های اجرایی در حوزه استحفاظی پلیس پایتخت را برآورده کرده ایم و با برنامه‌های تعیین شده بر ناهنجاری‌ها و مجرمان اشراف داریم.

پیشگیری اجتماعی، راهکار بازدارنده از وقوع جرایم

سردار محمد شرفی رئیس پلیس پیشگیری ناجا در همایش عدالت ترمیمی پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به اینکه در حال حاضر رویکرد پلیس هرچه بیشتر به سمت برخوردهای ایجابی پیش می‌رود، اظهار کرد: این بدان معنی‌ است که دیگر مانند گذشته بزهکار، تنها با اجبار از ارتکاب جرم بازداشت نمی‌شود، بلکه پیشنهادهایی متناسب با وضعیت وی به او داده می‌شود تا بتواند انجام آن امور را جایگزین رفتار تبهکارانه خود کند و به زندگی و تعاملات اجتماعی بازگردد و جامعه نیز در این روند مشارکت داشته و بر اجرای آن نظارت می‌کند.

برخورد با موتور سواران متخلف مطالبه شهروندان است

سردار سعید منتظر المهدی سخنگوی ناجا درپی انتشار کلیپ راکب موتور سیکلتی در شهرستان کردکوی اظهار کرد: شهروندان مکرر در مکرر می گویند که از دست برخی موتورسواران به ستوه آمده اند.

سردار منتظر المهدی گفت: در چارچوب درخواست شهروندان ، پلیس برابر قانون، مبادرت به برخورد با موتور سوارانی می کند که ضمن نداشتن مدارک و صلاحیت لازم و رعایت قوانین، اقدام به رفتارهای پرخطر می کنند.

وی افزود:متاسفانه در برخی موارد نظیر همین مورد ، نه تنها موتورسوار به درخواست قانونی تمکین نمی کند بلکه بارفتارهای خود موجب سلب آرامش مردم و چندین فقره شکایت مردمی می شود ودرحین اعمال قانون با غوغاگری و رفتارهای نمایشی در صدد مظلوم نمایی بر می آید.

شهادت 3 مامور در حمله دراویش گنابادی به کلانتری پاسداران/ دستگیری عامل شهادت و 7 نفر دیگر + اسامی شهدا

سردار سعید منتظر المهدی اظهار داشت: در آستانه شهادت بانوی دو عالم حضرت زهرای مرضیه (س)، عوامل فریب خورده و مخلان نظم و امنیت در ادامه تجمعات اخیر خودشان در خیابان پاسداران تهران، در عملی مذبوحانه و خباثت آمیز، با استفاده از یک دستگاه اتوبوس، ۳ تن از دلاور مردان سبز پوش و حافظان نظم و امنیت نیروی انتظامی را که برای سامان بخشی امنیت و در تعاقب مطالبات مردمی در منطقه حاضر شدند به شهادت رساندند.

سخنگوی ناجا ادامه داد: قاتلان در کسری از زمان دستگیر شدند و اوضاع تحت کنترل پلیس قرار گرفت.

براساس اعلام ناجا،گروهبان امامی، گروهبان بایرامی از نیروهای کادر یگان امداد و یک سرباز وظیفه توسط راننده اتوبوس جنایتکاران فرقه گنابادی به شهادت رسیدند.

به گفته سخنگوی ناجا عامل جنايت و ٧ نفر ديگر دستگير شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار