نیروی انتظامی در دی ماه 96؛

کلاهبرداری اینترنتی در صدر تخلفات فضای مجازی/شهادت 3 افسر پلیس در خاش

مهم‌ترین اخبار نیروی انتظامی در دی ماه سال ۹۶ را در این بسته خبری بخوانید.

ناجا دی ماه.../به گزارش خبرنگارحوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهم ترین اخبار نیروی انتظامی در دی ماه سال 96 را در این بسته خبری بخوانید.

افزایش 100درصدی دوربین‌های پلاک خوان در سراسر کشور

سرهنگ رضا موذن رئیس مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا اظهار کرد: اقداماتی که پلیس آگاهی در ماموریت‌های محوله به عهده دارد همانند پازلی است که تک به تک آن‌ها در کنار هم چیده می‌شوند تا به هدف غایی خود برسیم، یکی از آن‌ها دروبین‌های پلاک خوان است که امتحان خود را در مرحله عمل پس داده است.

وی با اشاره به اینکه دوربین‌های پلاک خوان از نظر فنی به ۳ دسته تقسیم می‌شوند، افزود: این سامانه‌ها از سال ۸۵ در پلیس آگاهی فعال شدند که ابتدا در ۵ استان کشور شروع به کار کردند، اما نسل جدیدی از این دوربین‌ها که از ثابت به سیار تبدیل شده بودند از سال ۹۱ در تعدادی از استان‌های کشور فعال شدند.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا ادامه داد: نسل سوم دوربین‌های پلاک خوان که عملا در اختیار پلیس راهور است، این قابلیت را دارند که خودرو‌های تحت تعقیب پلیس آگاهی را پیدا کنند که نقاط بسیاری از سطح کشور را در بر می‌گیرد و فعال هستند.

سرهنگ موذن بر تجهیز خودرو‌های گشت پلیس آگاهی سراسر کشور به سامانه‌های مکانیزه برای کشف جرم تاکید و تصریح کرد: با پیش بینی ارتقای دوربین‌های پلاک خوان و پیگیری‌های انجام شده، تا پایان امسال، سامانه‌های مذکور صد درصد افزایش کمی پیدا می‌کند.

اساس کار پلیس آگاهی، تحقیق و پژوهش است

سردار محمدرضا مقیمی در جلسه ای که به مناسبت نکوداشت هفته پژوهش برگزار شد، اظهار داشت: پلیس آگاهی با توجه به شتاب علم دائما به فکر ارتقاء دانش و پیوسته به دنبال تحول و نوآوری است.

وی با بیان اینکه اساس کار پلیس آگاهی تحقیق و پژوهش است، بر روز بودن پلیس به دانش و فناوری های روز دنیا اشاره و بیان کرد: خوشبختانه پلیس تقریبا با این تحول همراه شده به گونه ای که با ارتقاء دانش کارکنان توانسته خود را نسبت به استانداردهای علمی جهان نزدیک کند.

اعلام جزئیات پلاک‌های جدید ملی

سرهنگ علی محمدی رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا جزییات پلاک‌های جدید ملی را اعلام و اظهار کرد:حرف انگلیسی"D" به رنگ نوشتاری مشکی و با رنگ زمینه آبی:مربوط به خودرو‌های سیاسی یا دیپلمات‌ها و حرف انگلیسی "S" انگلیسی با رنگ نوشتاری مشکی و رنگ زمینه آبی: خودروی سرویس یا خدمت و حرف "گ" فارسی و رنگ زمینه سفید و مشکی:خودرو‌های پلاک گذر موقت است.

وی افزود:حرف "ف" فارسی و رنگ نوشتاری سفید و رنگ زمینه آبی: خودرو‌های ستاد کل نیرو‌های مسلح ، حرف "ز"، با رنگ نوشتاری سفید و رنگ زمینه آبی:خودرو‌های وزارت دفاع، حرف "شین"، حروف نوشتاری مشکی و رنگ زمینه خاکی: خودرو‌های ارتش، حرف "پ"، با رنگ نوشتاری سفید و زمینه یشمی: خودرو‌های پلیس، حرف "ث"، با رنگ نوشتاری سفید و زمینه یشمی:خودرو‌های سپاه است.

همچنین کلمه "تشریفات" به فارسی و کلمه "PROTOCOL" به انگلیسی در سمت چپ نوشته شده، با رنگ نوشتاری سفید و رنگ زمینه قرمز: خودرو‌های تشریفات، حرف "الف"، با رنگ نوشتاری سفید و رنگ زمینه قرمز: خودرو‌های دولتی و حرف "ک"، با رنگ نوشتاری مشکی و زمینه زرد: خودرو‌های ادوات کشاورزی است.

کلاهبرداری اینترنتی در صدر تخلفات فضای مجازی

سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس فتا ناجا با بیان اینکه شکایت در خصوص کلاهبرداری‌های اینترنتی و برداشت‌های غیر مجاز بیشترین موضوعات مطرح شده از سوی مردم بود، اظهار کرد: شهروندان قبل از هرگونه واریز وجهی دقت کنند، خرید خود را فقط از فروشگاه‌های دارای نماد الکترونیک انجام دهند.

وی تصریح کرد: مرکز فوریت‌های سایبری در طول شبانه روز آماده پاسخگویی به سوالات و خدمت رسانی به کاربران است و شهروندان با مراجعه به سایت پلیس فتا بخش مرکز فوریت‌های سایبری می‌توانند موضوعات مهم مانند سایت‌های مجرمانه، کلاهبرداری و جرایم مشهود سایبری را در بخش «ثبت گزارشات مردمی» ثبت کنند.

مردم مراقب سناریوهای کشته سازی دشمن در حوادث اخیر باشند/ لیدر ها و عناصر اصلی آشوب ها تحویل مراجع قضایی شدند

سردار اشتری فرمانده ناجا با اشاره به آشوب های رخ داده در برخی شهرهای کشور اظهار کرد: به تمامی فرماندهان انتظامی استان ها و شهرستان ها ابلاغ شده است ضمن هوشیاری و خویشتن داری با اشرافیت اطلاعاتی توام با اقتدارکامل، با رصد و پایش آنی از فضای مجازی و واقعی با مخلان امنیت و غارتگران اموال شخصی و عمومی مردم برخورد و صف آنان را از اغتشاشگران جدا کنند.

سردار اشتری ادامه داد:اکثر دستگیر شدگان دغدغه معیشتی نداشتند و لیدرها و عناصر اصلی تحویل مراجع قضایی شدند و در حال حاضر همه چیز تحت کنترل است و انشالله کما فی السابق روزگار خوب تر در سایه امنیت کامل خواهیم داشت.

شهادت 3 افسر پلیس در خاش

سه نفر از پرسنل مبارزه با موادمخدر شهرستان خاش واقع در استان سیستان و بلوچستان که در درگیری با قاچاقچیان مواد مخدر روز 14 دی ماه 96 به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

اسامی شهدا:شهید رضا شهرکی، شهید کامبیز سنچولی، شهید محمد اصغریان

کشته شدن 20 نفر در آشوب ها/علت کشته شدن برخی مبهم است

سردار سعید منتظر المهدی سخنگوی ناجا اظهار کرد:طراحان و صحنه گردانان اصلی حوادث اخير زير چتر و اشراف اطلاعاتی پليس شناسایی شدند و همدلی و وفاق پليس و مردم موجب جداسازی صف مردم و معترضان از آشوبگران و مخربان اموال شخصی و عمومی و متعديان به جان و مال مردم شد.

سخنگوی ناجا گفت:حدود ۲۰ نفر در حوادث اخیر که در بین آنان فرزند و پدری بود با رها شدن خودروی آتش نشانی توسط آشوبگران جان باختند و دل هر ایرانی را به درد آورد و تعدادی نیز در طی حمله مسلحانه و یورش به مقر‌های نیرو‌های مسلح کشته شدند، نحوه و چگونگی کشته شدن برخی دیگر از جان باختگان، مبهم و در حال بررسی است.

خنثی سازی فتنه های دشمن با برخورداری از فرهنگ ایثار/استفاده از روحیه شهادت طلبی رمز پیشرفت در تمام عرصه ها است

سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: توسعه فرهنگ دفاع مقدس تضمین کننده نظام اسلامی است یعنی ما هر مقدار که روحیه ایثارگری، شهادت و جهاد را ترویج دهیم هم انقلاب و نظام بیمه می شود و هم جامعه پیشرفت می کند.

سردار اشتری با اشاره به توطئه ها و فتنه ها علیه جمهوری اسلامی خاطر نشان کرد: ما بعد از دوران دفاع مقدس شاهد بروز توطئه و فتنه‌های زیادی علیه جمهوری اسلامی بودیم که تاکنون همگی این تهدیدها با برخورداری از فرهنگ ایثار و شهادت خنثی شده است.

سردار حمید هداوند جانشین رئیس پلیس پایتخت شد

سردار اشتری طی حکمی سردار حمید هداوند را به عنوان جانشین رئیس پلیس پایتخت منصوب کرد.

 پیش از این  سردار کریمی جانشین رئیس پلیس فاتب بود که وی به سمت فرمانده انتظامی خراسان رضوی منصوب شد.

لازم به ذکر است؛ سردار هداوند تا قبل از این معاونت، هماهنگ‌کننده فاتب بود و فرماندهی یگان امداد تهران بزرگ را در کارنامه خود دارد.

تعداد کشته های اغتشاشات مشکوک است/ کشتن نظامیان در حد حرف و شایعه است

سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران در مورد اینکه تعدادی کشته گزارش شده است، تصریح کرد: این ماجرا مشکوک و مبهم است و در حال بررسی این موضوع هستیم، معتقدیم دشمن پروژه کشته‌سازی را انجام داده و اگر کشته‌ای نیز بوده بیرون از صحنه درگیری بوده است.

این مقام ارشد ناجا در پاسخ به سؤالی در خصوص برخی اظهارات در شبکه‌های مجازی مبنی بر رفتن بر پشت‌بام و دادن شعار و کشتن نظامیان در ماه‌های آینده، اعلام کرد: اینها همه شایعه است، حرف است و عمل نمی‌شود و بیشتر این مطالب شایعه است.

وی در مورد خودکشی یک نفر در کلانتری گفت: این مورد نیز در حال پیگیری است.

انتهای پیام/

مهم‌ترین اخبار نیروی انتظامی در دی ماه سال ۹۶

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار