حال هوای مشهد در شب ولادت دردانه پسر شاه خراسان

هشتم فروردین میلاد دردانه پسر شاه خراسان، حضرت امام جواد (ع)، است و مشهد الرضا به عنوان نگین ایران در شب ولادت نهمین خورشید ولایت حال و هوای بهاری دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،هشتم فروردین میلاد دردانه پسر شاه خراسان، حضرت امام جواد (ع)، است و مشهد الرضا به عنوان نگین ایران در شب ولادت نهمین خورشید ولایت حال و هوای بهاری دارد.

حضرت رضا (ع) فرزندشان را مولودی خواندند که همانند موسی بن عمران شکافنده دریا‌ها و همانند عیسی بن مریم پاک آفریده شده است؛ مردم ایران زمین به ویژه مردم مشهدالرضا ارادت ویژه‌ای به تنها پسر امام هشتم (ع) دارند و با شادی ایشان غرق در شادی و سرور می‌شوند.

حدود ساعت ۴ بعد ازظهربود که برای عرض تبریک به امام رضا (ع) سوار اتوبوس شدم تا توفیقی داشته باشم در شب ولادت پسر این امام بزرگوار با پروردگار خویش در حرم بزرگ مردی که در نهایت راستی و درستی می‌زیسته است راز دل بگویم.
 

سوار اتوبوس شدم و طبق عادت همیشگی بر روی صندلی آخر نشستم تا خیلی راحت بتوانم منظره بیرون را از پنجره اتوبوس درحال حرکت ببینم؛ چه مبارک میلادی است این ولادت، ولادتی که هم زمان شده با تعطیلات نوروزی و ورود بیش از ۷ میلیون زائر به شهر غریب الغربا حضرت رضا (ع).

به بیرون نگاه می‌کردم، امسال مشهدالرضا مثل همیشه با گل‌های زیبا در سطح شهر تمام سعی خود را برای آوردن خنده بر روی لب زائران انجام داد است، می‌دیدم مسافرانی را که خودرو‌های شخصی خود را در گوشه‌ای پارک کرده اند و برای گرفتن عکس یادگاری با المان‌های زیبای شهر بچه به بغل و با لبی خندان در کنار مجسمه‌ها ژست‌های جور و واجور می‌گیرند.

وقتی اتوبوس به ایستگاه پارک ملت رسید با دیدن صحنه‌هایی که چند دقیقه قبل دیده بودم وسوسه شدم و در میانه راه درهمان ایستگاه پارک ملت از اتوبوس پیاده شدم؛ برخلاف عادتم که همیشه درحاشیه پارک در خلوت و تنهایی خود قدم می‌زدم این بار به درون پارک رفتم تا در بین مردم باشم.
 

زائران سرخوش از میلاد امام جواد (ع)


به سراغ خانواده‌ای شش هفت نفری رفتم که بر روی زیرانداز طوسی رنگ خود مشغول به بگو بخند و لذت بردن از فضای طرب انگیز پارک بودند. خانم صدیقه نائیج یکی از اعضای همین خانواده گفت: من و خانواده ام از آمل آمده ایم و این عید را به همه مردم ایران به خصوص مردم مشهد که این قدر خوب از ما پذیرایی کردند تبریک می‌گویم و امشب خیلی خوشحالم، زیرا امام جواد (ع) جوان‌ترین امام ما و عزیز دل امام هشتم (ع) است.

به سراغ خانواده‌ای چهارنفره رفتم که از گناباد امده بودند و سه روزی می‌شد که مهمان ما مشهدی‌ها بودند؛ خانم فیروزی گفت:هرحاجتی از امام رضا (ع) دارم از پسرش امام جواد (ع) می‌خواهم وهمواره امامان بزرگوار را در زندگی الگوی خود قرار می‌دهم.
 

آقایی از نجف آباد به مشهد آمده بود و گفت:همیشه در زندگی خود سعی می‌کنم این حدیث از امام جواد (ع) را که می‌فرمایند نیکی به پدر و مادر مهم‌ترین ثواب و رکن زندگی است را بخاطر داشته باشم.
 

خانم طاهره محمدی زاده که از بم آمده بود و در حال آرام کردن نوزاد خود بود گفت: بعد از ۸ سال است که به مشهد می‌آیم وهروقت هر حاجتی دارم امام رضا (ع) را به جان جوادش قسم می‌دهم و این بچه‌ای که در بغل دارم از امام رضا (ع) خواستم تا برایم دعاکند و بالاخره با خواست خدا و لطف امام رضا (ع) فرزندم به دنیا آمد.

بعد از شنیدن حرف‌های مردم با یک حال خوب دوباره به سمت حرم امام رضا (ع) راه افتادم.
 

ورود به حرم امام رضا(ع) و حال و هوای این شب مبارک


از درب میدان شهدا بعد از خواندن اذن دخول که بر روی تابلو‌هایی نسبتا بزرگ در مقابل ورودی‌های حرم مطهر نصب است وارد حرم مطهر امام رضا (ع) شدم و سلام دادم، بنظر می‌رسد سخنرانی‌های ویژه ولادت امام جواد (ع) در حرم تمام شده است، زیرا صدای مدیحه سرایی و شعر خوانی ویژه ولادت امام جواد (ع) از بلندگو‌های حرم پخش می‌شد.

چند لحظه‌ای ایستادم و به چراغانی‌ها و آذین بندی‌های امشب حرم خیره شدم. امشب چه شیرین و دوست داشتنی است، چه قدر امشب حال و هوای حرم متفاوت است، حال و هوایی که فقط باید بین این همه جمعیت حضور داشته باشی و از آن لذت ببری.
 

توزیع ۳۱۰ هزار شیرینی به مناسبت شب و روز ولادت امام جواد(ع) در حرم رضوی


روح الله رنجبر مدیرانتظامات و تشریفات خراسان رضوی در روز ۶ فروردین از توزیع ۳۱۰ هزار شیرینی در مبادی ورودی حرم مطهر خبرداده بود و به نظر می‌رسید همه چی برای این شب به یادماندنی آماده و منظم پیش می‌رفت و خادمان به صورت ویژه به زائران و مجاوران خدمات رسانی می‌کردند.

در نهایت بعد از زیارت مرقد مطهر امام هشتم (ع) و گوش دادن به قسمتی از دعای پرفیض توسل و دادن سلامی دوباره به امام رضا (ع) برای نوشتن این گزارش از بست شیخ طوسی راهی خانه شدم.

انتهای پیام// ز.‌ی

گزارش از زهرا یونسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.