گفتگو با پرافتخارترین بانوی ایرانی در عرصه المپیک؛

بهترین آرزوها را هدف قرار می دهم

ساره جوانمردی تیرانداز فارسی پرافتخارترین بانوی ایرانی در عرصه المپیک است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ ساره جوانمردی  نخستین بانوی مدال آور ایرانی در مسابقات پارالمپیک و پرافتخارترین بانوی ورزشکار ایرانی در عرصه المپیک است.

او در اوج ناباوری همه توانست بعد از ۳۲ سال مدال طلای مسابقات خفیف پارالمپیک ریو (۲۰۱۶) را از دست کره ای‌ها خارج و رکورد آن را جابجا کند.

اگر چه در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت داشته است، اما به دلیل علاقه به تیراندازی در نهایت این رشته را انتخاب کرد و برای ایران اسلامی افتخارآفرین شد.

به سراغ این ورزشکار شیرازی رفته و با او به گفتگو نشستیم.

گفتگو با پرافتخارترین بانوی ایرانی در عرصه المپیک + تصاویر

خودتان را معرفی کنید؟
ساره جوانمردی هستم، و ۱۷ آذر ۱۳۶۳ در شیراز متولد شده ام.

مدرک تحصیلی شما چیست؟
کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی.

شاغل هستید؟
بله، کارمند اداره کل ورزش و جوانان هستم.

از جمله موفقیت‌ها و نشان‌هایی که کسب کرده اید؟
۱۰ سال است که عضو تیم ملی هستم و در این مدت در رشته تپانچه بادی ۱۰ متر و هم خفیف ۵۰ متر رکورددار ایران، آسیا و جهان هستم، مهم‌ترین نشان‌هایی که بدست آورده ام: ۲ مدال طلای پارالمپیک ریو (۲۰۱۶) در تپانچه بادی ۱۰ متر و هم خفیف ۵۰ متر، یک مدال برنز پارالمپیک لندن (۲۰۱۲) در تپانچه بادی ۱۰ متر، ۲ مدال طلا در تپانچه ۵۰ متر و ۱۰ متر تیمی و یک نقره در تپانچه ۱۰ متر در مسابقات جهانی کرواسی (۲۰۱۷)، یک مدال طلا در مسابقات جهانی ترکیه (۲۰۱۵) در تپانچه بادی ۱۰ متر، یک نقره در تپانچه ۱۰ متر میکس و یک مدال برنز در تپانچه بادی ۱۰ متر در مسابقات جهانی کرواسی (۲۰۱۵)، یک نقره در مسابقات جام جهانی ترکیه (۲۰۱۲) تپانچه بادی ۱۰ متر، یک طلا در تپانچه بادی ۱۰ متر در مسابقات جام جهانی ترکیه (۲۰۱۰)، یک نقره در تپانچه بادی ۱۰ متر مسابقات کاپ الیکانته اسپانیا (۲۰۰۹)، ۲ طلای تپانچه ۵۰ متر و تپانچه بادی ۱۰ متر در اینچئون مسابقات پاراآسیایی (۲۰۱۴)، یک نقره تپانچه بادی ۱۰ متر در گوانگژو (۲۰۱۰) و نشان طلای رقابت‌های جام جهانی تیراندازی معلولین العین امارات (۲۰۱۸) است.

گفتگو با پرافتخارترین بانوی ایرانی در عرصه المپیک + تصاویر

چرا ورزش تیراندازی را انتخاب کردید؟
من از ۱۸ سالگی وارد ورزش معلولین و جانبازان شدم و همه رشته‌ها را تست زدم و با والیبال نشسته شروع کردم و پس از چند سال احساس کردم که در رشته‌های انفرادی هم می‌توانم موفق باشم و، چون پیشینه خانوادگی در رشته تیراندازی داشتیم و به آن علاقه‌مند بودم و با روحیه ام سازگار بود این رشته را دنبال کردم و نتیجه آن افتخاراتی بود که در این ۱۰ سال کسب شد.

در خانواده شما چه کسانی در این رشته فعالیت دارند؟
پدربزرگم تیرانداز بود که البته فوت کرده اند و همسرم هم تیرانداز است.

از چه سالی تیراندازی را آغاز کرده اید؟
از سال ۱۳۸۶.

اولین مدالی که کسب کرده اید؟
سال ۱۳۸۷ در مسابقات کشوری موفق به کسب مدال طلا شدم.

گفتگو با پرافتخارترین بانوی ایرانی در عرصه المپیک + تصاویر

در خصوص حراج مدال هایتان برای مردم زلزله زده کرمانشاه بگویید؟
علاوه بر کمک‌های دولت و مردم، من و همسرم نیز به این فکر افتادیم که از دست ما چه کمکی بر می‌آید به این نتیجه رسیدیم که در سالن تیراندازی به نام آکادمی ساره جوانمردی شروع کنیم به جمع آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی و علاوه بر آن خودم تصمیم گرفتم دو مدال از مهمترین مدال هایم را که مربوط به پارالمپیک ریو بود برای مردم زلزله زده کرمانشاه به حراج بگذارم، که با همراهی تعدادی از ورزشکاران و دوستانم در سراسر کشور کمپینی راه افتاد برای فروش مدال ها، و مبلغی جمع آوری و بر اساس مشورت‌های گرفته شده تصمیم بر آن شد که خانه‌های بهداشتی در روستا‌های زلزله زده کرمانشاه ساخته شود.

بهترین و دوست داشتنی‌ترین نشانی که کسب کرده اید؟
طلای مسابقات خفیف پارالمپیک ریو که در اوج ناباوری همه توانستم بعد از ۳۲ سال این مدال را از دست کره ای‌ها خارج و رکورد آن را جابجا کنم.

گفتگو با پرافتخارترین بانوی ایرانی در عرصه المپیک + تصاویر

بهترین خاطره از دوران ورزش تان را بگویید؟
من در محیط ورزشی با همسرم آشنا شدم و همسرم هم رشته (تیرانداز) خودم است و یک درک متقابل از عملکرد ورزشی همدیگر داریم.

مادرتان را در یک جمله توصیف کنید؟
مادرم خدای دومم است.

بزرگ‌ترین هدفتان در زندگی چیست؟ و چقدر برای رسیدن به این هدف تلاش کرده اید؟
من از زمانی که درک واقعی از زندگی را فهمیدم همیشه کمک به اطرافیان و همنوعانم در ذهنم پررنگ‌تر است و امیدوارم خداوند این توفیق و توان را به من دهد تا در تمام روز‌های عمرم بتوانم این کار را انجام دهم.

نگاهتان به زندگی چگونه است؟
بهترین رنگ‌ها را برای زندگی تصور می‌کنم بهترین آرزو‌ها را هدف قرار می‌دهم، نه آنقدر دست نیافتنی و بزرگ که بلند پروازانه باشد و نه آنقدر کوچک که به چشم نیاید و تلاش می‌کنم به آرزوهایم برسم و تا الان هم رسیده ام.

گفتگو با پرافتخارترین بانوی ایرانی در عرصه المپیک + تصاویر

حضور شما در اردو‌ها با شغل تان تداخل ندارد و این مسئله باعث گله مندی همسرتان نمی‌شود؟ آیا خانواده با شما همکاری می‌کند؟
از لحاظ شغل برای قهرمانان ورزشی مصوباتی وجود دارد و افرادی که عضو تیم ملی می‌شوند و مرخصی‌هایی که برای اردو و بازی‌های برون مرزی می‌گیرند مشکلی برایشان پیش نمی‌آید و در مورد همسرم هم از روز اول با اشراف به این قضیه که گرفتاری‌های من در چه زمینه‌ای است و هم ورزشکار و هم شاغل هستم و ممکن است مدت زمان طولانی در خانه نباشم و در سفر باشم با این درک شروع کردیم و تا الان هم خدا را شکر مشکلی برایمان پیش نیامده است، ولی خودم هم به عنوان همسر تمام تلاشم را می‌کنم که وقفه یا تعللی در مسائل شخصی خانوادگیم پیش نیاید.

برداشت تان از این کلمات چیست؟
ساره جوانمردی: صبر و تحمل
جوان: انرژی
تیراندازی: اقتدار و قدرت
خدا: بزرگ و بی نهایت
امید: نور و روشنایی

انتهای پیام/ن

گفتگو با ساره جوانمردی ورزشکار تیرانداز فارسی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار