افتتاح قرارگاه نوروزی امام علی (ع) در شیراز

با راه اندازی قرارگاه نوروزی امام علی (ع) ۱۲ هزار پلیس ایام نوروز در استان فارس آماده باش هستند.

افتتاح قرارگاه نوروزی امام علی (ع) در شیرازبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ اسماعیل تبادرا استاندار فارس در مراسم افتتاح قرارگاه نوروزی امام علی (ع) پلیس فارس، گفت: نیروی انتظامی استان در ماموریت‌های خود هم عاقلانه رفتار می‌کند و هم از دانش بشری خوب برخوردار است که این نشان از درایت فرمانده انتظامی استان و تلاش همکاران وی می‌باشد که باعث ایجاد امنیت مطلوب در سطح استان شده است.

وی همچنین با بیان اینکه امنیت پیش نیاز هر پیشرفتی در جامعه است، اظهار کرد: نیروی انتظامی همواره برای آسایش و امنیت شهروندان تلاش می‌کند و این موضوع در تعطیلات نوروزی بیشتر نمود پیدا می‌کند.

تبادار ادامه داد: در چهارشنبه سوری امسال با حضور پررنگ و مدیریت صحیح پلیس و شورای تامین استان و همکاری با میل و رغبت مردم با پلیس، ما جزء استان‌هایی بودیم که کمترین تنش و مجروح داشته ایم.

استاندار فارس بیان کرد: در طول ایام نوروز به منظور رفاه حال مسافران، ۱۶۰ پایگاه اورژانس و ۵۶ پایگاه هلال احمر در سطح استان مستقر شده اند.

تبادار با بیان اینکه زیربنا و اساس هرپیشرفتی در جامعه، محصول وجود امنیت است، اظهار کرد: در حال حاضر استان فارس امنیت مطلوبی دارد و از تلاش‌های مجموعه نیروی انتظامی استان در راستای برقراری امنیت و فراهم کردن زمینه آرامش و رفاه مردم تقدیر و تشکر می‌کنم.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: برای خدمات دهی و ایجاد نظم و امنیت در تعطیلات نوروزی، ۴۳۱ ایستگاه نوروزی در سطح استان دایر و بیش از ۲ هزار گشت خودرویی، موتوری و پیاده راه اندازی شده است.

سردار گودرزی با اشاره به تهیه ۱۷۵ هزار بروشور و نقشه، ۳ هزار لوح فشرده فرهنگی با رویکرد آموزش همگانی و ۶۴۱ بنر آموزشی و ترافیکی، افزود: بیش از ۱۲ هزار نیروی نیروی انتظامی استان وظیفه خدمت دهی به مسافران نوروزی را برعهده خواهند داشت.

وی تصریح کرد: مأموران انتظامی استان فارس با آمادگی کامل در خدمت شهروندان و مسافران نوروزی خواهند بود تا امنیت پایداری را برای آن‌ها برقرار کنند.

فرمانده انتظامی استان در بخش دیگری از سخنان خود به کشف ۲۴۱ میلیارد تومان کالای قاچاق و توقیف ۴ هزار و ۵۴۶ دستگاه خودرو و دستگیری ۶ هزار و ۷۹۶ نفر قاچاقچی در سال جاری اشاره کرد و گفت: این میزان کشفیات نسبت به سال گذشته رشد ۲۱ درصدی داشته است که باعث کسب رتبه برتر در ناجا شده است.

سردار گودرزی بیان کرد: بیش از ۴۲ تن مواد مخدر در سال جاری در استان فارس کشف شده که نسبت به سال گذشته رشد ۳۰ درصدی داشته است.

وی گفت: با اجرای طرح مکنا در ۲۸۳ کلانتری و پاسگاه در سطح استان فارس، علاوه بر رعایت حقوق شهروندی، سرعت پاسخگویی به مطالبات مردم به نحو چشمگیری افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به حذف ۵ شرور متواری و دستگیری ۲ نفر در سال جاری در فارس، اظهار کرد: با تدابیر و رصد اطلاعاتی کارکنان انتظامی، ۶۸ درصد سرقت مسلحانه، ۲۱ درصد سرقت تحت پوشش و ۳ درصد سرقت‌های مهم کاهش یافته است که براساس نظر سنجی‌های به عمل آمده توسط مراکز دانشگاهی در تهران، استان فارس در دو سال متوالی، بالاترین احساس امنیت را در بین استان‌های کشور دارد.

سردار گودرزی با اشاره به اینکه در سال جاری بالغ بر ۱ میلیون و ۶۷۰ هزار تماس با سامانه پلیس ۱۱۰ برقرار شده و ۷۷۰ هزار تماس و مراجعه آن عملیاتی و بقیه آن ارشاد یا غیر قابل رسیدگی بوده است، گفت: این رقم نسبت به سال گذشته نشان از افزایش ۴۶ درصدی عملیاتی شدن تماس‌ها و مراجعات دارد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به کاهش ۳ درصدی کل تصادفات در فارس، عنوان داشت: متوفیان ناشی از تصادفات ۶ درصد نیز کاهش یافته است.

گودرزی با اشاره به تشکیل ۲۳۶ هزار فقره پرونده در کلانتری و پاسگاه‌های استان فارس و ارجاع بیش از ۲۰ هزار فقره پرونده به مراکز مشاوره، تصریح کرد: با تلاش واحد‌های مددکاری و مشاوره، ۸۰ درصد پرونده‌های ارجاعی قبل از ورود به چرخه قضائی به مصالحه انجامیده است.
انتهای پیام/ر

راه اندازی قرارگاه نوروزی امام علی (ع)

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار