شریعتمداری در حاشیه آخرین نشست هیئت دولت در سال 96:

تهیه نقشه راه، مهمترین کار در مسیر اقتصاد مقاومتی بود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تدوین نقشه راه در حوزه معدن یکی از اقدامات مهم برای تحقق اقتصاد مقاومتی طی 6 ماهه گذشته بود.

تهیه نقشه راه، مهمترین کار در مسیر اقتصاد مقاومتی بودبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان  محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه آخرین نشست هیئت دولت در سال 96 و در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  تدوین نقشه راه برای یک دوره 4 ساله در حوزه معدن یکی از اقدامات مهم برای تحقق اقتصاد مقاومتی طی 6 ماهه گذشته بود.

وی ادامه داد: اکتشافات معدنی، ایجاد ظرفیتهای جدید برای توسعه معدنی از جمله اقدامات ما برای تحقق اقتصاد مقاومتی بود.

شریعتمداری گفت:کاهش ریسک سرمایه‌گذاری، توجه به طرح‌های نیمه کاره‌ای که بالای 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشتند، از جمله اقدامات ما در راستای مقاوم سازی اقتصاد بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه تاکنون 5هزار و 400 واحد صنعتی پرونده بهره برداری گرفته‌اند، اظهار کرد: روند رشد منفی صادرات غیرنفتی به سمت مثبت از جمله کارهای مهم ما در حوزه تجارت بود که سبب شد در ماههای پایانی رشد 5 درصدی مثبت در این حوزه را شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: تاکنون حدود 9/7 میلیارد دلار منابع مالی در قالب سرمایه گذاری خارجی و به صورت مستقیم جذب کردیم و در دولت دوازدهم به تنهایی این میزان حدود 1/9 میلیارد دلار است و در این حوزه بالغ بر 250 طرح داریم.

شریعتمداری ادامه داد: با همکاری مجلس 50 هزار میلیارد ریال بودجه به واحدهای تولیدی اختصاص یافت که 32 هزار آن مربوط به فعالیتهای صنعتی است.

وی گفت: در طول دولت دوازدهم تولیدات زنجیره ای فولاد کشور رشد 70 درصدی داشته و سبب شده ظرفیت فولاد کشور به 110 میلیون تن برسد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در 6 ماه دوم امسال تلاش شد طرح های نیمه کاره و بالای 50 درصد پیشرفت تکمیل شوند، گفت: البته بیش از پنج هزار و 400 واحد صنعتی در این مدت پروانه بهره برداری گرفتند که اشتغالزایی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی به همراه خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه در 6 ماه پایانی سال تلاش کردیم استراتژی توسعه صنعتی کشور را تدوین کنیم، ما این مهم محقق نشد، تصریح کرد: امیدواریم در ماه های آغازین سال 97 بتوانیم این نقشه راه را در اختیار سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی قرار دهیم.

شریعتمداری درباره برنامه ریزی برای نوسازی صنعتی کشور اضافه کرد: تحقق این مهم می تواند کالاهای تولیدی ایرانی را رقابتی کند و اجرایی شدن آن جز با اعطای منابع سیستم بانکی با نرخ بهره پایین به واحدهای تولیدی میسر نمی شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای توسعه صادرات غیرنفتی نیز مبلغی برای مشوق های صادراتی به ویژه خدمات فنی و مهندسی اختصاص داده شد.

شریعتمداری ضمن تشریح اولویت های این وزارتخانه در سال آینده، گفت: اجرای ابرپروژه نوسازی 202 هزار دستگاه خودروی تجاری فرسوده و سنگین در مدت سه سال، تغییر قوانین و مقررات برای توسعه معدنی کشور و توسعه صادرات غیرنفتی اولویت ‌های اصلی در حوزه های صنعت، معدن و تجارت است.

وی همچنین درباره برنامه های آغازین روزهای سال 97 این وزارتخانه گفت: در روز نخست عید همراه با رئیس جمهوری با سفر به کرمانشاه، ضمن راه اندازی واحدهای صنعتی و معدنی، در جریان پیشرفت کار ساخت مرکزی برای نگهداری و بازپروری معلولان قرار خواهیم گرفت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بازدید از یک واحد تولیدی و صنعتی در استان تهران به همراه رئیس جمهوری را از دیگر برنامه های عید نوروز اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار